Germania vrea să salveze industria aeriană. Are nevoie urgent de lucrători străini

27 Iun. 2022, 17:59
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
27 Iun. 2022, 17:59 // Actual //  MD Bani

Germania vrea să angajeze cât mai curând posibil lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi, confruntaţi cu un deficit masiv de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat, a afirmat luni un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne, transmite Reuters.

Potrivit presei internaționale, străinii vor fi angajați temporar și vor beneficia de cazare şi salariu standard. De asemenea, ei vor trebui să îndeplinească aceleaşi verificări de securitate şi fiabilitate ca restul angajaţilor.

Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu o lipsă de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce s-a majorat cererea pentru călătoriile aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest, scrie Agerpres.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Muncii a declarat că nu poate comenta în privinţa numărului de lucrători străini care ar urma să sosească, după ce publicaţia Bild am Sonntag a informat că din iulie ar urma să sosească un număr cu „patru cifre” de angajaţi calificaţi din Turcia în Germania.

Lucrătorii străini s-ar putea ocupa de gestionarea bagajelor, a declarat Andreas Rosskopf, preşedintele Sindicatului Poliţiştilor Germani, care nu a recomandat folosirea acestora pentru verificări de securitate.

Conform datelor Asociaţiei Aeroporturilor ADV, aproximativ unul din cinci locuri de muncă în domeniul verificărilor, securităţii şi manipulării aeronavei nu sunt ocupate.

În următoarele zile, operatorii de aeroporturi ar urma să anunţe numărul exact al angajaţilor de care au nevoie, dar şeful Asociaţiei ABL se aşteaptă ca în următoarele trei luni să fie aduşi 1.000 – 2.000 de angajaţi, cel mai probabil începând din august.

Conform unei estimări a şefului Oficiului de Muncă, Detlef Scheele, Germania are nevoie anual de cel puţin 400.000 de noi lucrători imigranţi, proveniţi atât din UE, cât şi din state terţe.

Când legea asupra imigraţiei lucrătorilor calificaţi a intrat în vigoare în anul 2020, autorităţile germane sperau că minimum 10.000 de imigranţi vor veni anual din afara UE în Germania pentru a lucra în această ţară. Însă, pandemia COVID-19 şi restricţiile antiepidemice, precum şi schimbările pe piaţa muncii din statele de origine, nu au permis realizarea acestei prognoze.

Realitatea Live

18 Oct. 2024, 12:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
18 Oct. 2024, 12:54 // Actual //  Ursu Victor

Politicienii, ecologiștii și analiștii au avertizat de mai multe ori că utilizarea de către Rusia a vechilor tancuri petroliere fără asigurări adecvate ar putea duce la o catastrofă ecologică.

Deși nu au avut loc incidente majore până acum, scurgerile de petrol din aceste tancuri s-au produs în repetate rânduri. O investigație realizată de Politico și grupul de jurnalism non-profit SourceMaterial a identificat cel puțin nouă cazuri în care tancuri care transportau petrol rusesc au lăsat în urmă pete de petrol extinse pe zeci de kilometri. Aceste incidente s-au întâmplat în diverse locuri din lume — în Marea Adriatică, Marea Mediterană, în Canalul Mânecii și la nord de Insulele Britanice, în apropierea Chinei, pe coasta de vest a SUA, lângă America de Sud și sudul Africii.

Această problemă este deosebit de relevantă pentru Europa, având în vedere numărul mare de nave care transportă petrol din porturile baltice și nordice, afirmă Michelle Wiese Bockmann, analist de nave și expert în flota din umbră la Lloyd’s List. Potrivit acesteia, un incident major de scurgere de petrol în acea regiune este „doar o chestiune de timp”, deoarece flota din umbră ridică multe probleme legate de siguranță și ecologie.

Investigația Politico și SourceMaterial a utilizat imagini satelitare furnizate de organizația SkyTruth și date despre mișcările navelor de la Lloyd’s List și Kpler. Specialiștii de la SkyTruth cred că incidentele identificate sunt doar o parte a cazurilor reale, deoarece multe tancuri opresc acum transponderele pentru a-și ascunde locația. Astfel, nu pot fi corelate cu alte pete de petrol observate din satelit. „Sunt absolut convinsă că ceea ce ați descoperit este doar vârful aisbergului”, spune Bockmann. „Aceste nave sunt destinate transportului cât mai ieftin al petrolului sancționat și nu respectă standardele maritime obișnuite”. Potrivit Lloyd’s List, patru cincimi dintre aceste tancuri nu au asigurare corespunzătoare.

Unul dintre tancurile cu scurgeri din flota din umbră este Innova, o navă de 22 de ani care naviga sub pavilion vietnamez. În martie 2024, a plecat din Murmansk cu 1,1 milioane de barili de petrol și a lăsat în urmă o pată de 23 de kilometri la nord de Scoția, observată de satelit. Un alt incident a avut loc în februarie, când tancul Aruna Gulcay, în vârstă de 18 ani, a lăsat o pată de 47 de kilometri în largul coastelor italiene. După aceste incidente, tancurile au schimbat numele, țara pavilionului (în cazul Innova) și proprietarii.

În mod normal, companiile occidentale de transport maritim încearcă să scape de tancurile petroliere după 15 ani de utilizare, dar vârsta medie a tancurilor din flota din umbră a Rusiei este de 18 ani, potrivit lui Benjamin Hilgenstock, expert în sancțiunile petroliere de la Școala de Economie din Kiev (KSE). „Tancurile din umbră care transportă petrol rusesc trec zilnic prin apele europene, inclusiv prin Marea Baltică și Marea Mediterană. Mai multe defecțiuni au avut deja loc, iar o catastrofă majoră este doar o chestiune de timp”, afirmă el.

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău