Încă se caută soluții! ANRE se consultă asupra metodei de calcul și aplicare a tarifului la carburanți

20 Mai 2021, 18:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Mai 2021, 18:13 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Deși în cinci luni ale anului curent, petroliștii au scumpit carburanții de cel puțin opt ori, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) nu se grăbește să întreprindă măsuri pentru a opri aceste majorări nejustificate în opinia experților, iar astăzi a organizat o ședință publică, în cadrul consultărilor preliminare privind elaborarea noii Metodologii de calculare și aplicare a prețurilor la produsele petroliere, scrie Realitatea.md.

Reprezentanții Agenției au făcut o scurtă trecere în revistă a modificărilor efectuate recent de către Parlamentul Republicii Moldova la Legea privind piața produselor petroliere, în special în partea ce ține de modalitatea de formare a prețurilor la carburanți și obligația regulatorului de a elabora o nouă Metodologie în acest sens.

Scopul principal al ședinței a fost identificarea unor soluții optime pentru implementarea normelor noi, astfel ca mecanismul creat să asigure un echilibru între protejarea intereselor consumatorului final și asigurarea transparenței în funcționarea pieței produselor petroliere.

Participanții și-au arătat îngrijorarea referitor la modul de aplicare a unor prevederi legale, reieșind din normele existente de evidență contabilă, dar și particularitățile tehnice ale procesului de import, depozitare, comercializare cu ridica și cu amănuntul a produselor petroliere.

„Specialiștii ANRE au luat act de toate propunerile și obiecțiile înaintate de către participanți, și urmează să le analizeze detaliat, astfel încât proiectul final să fie nu doar unul aplicabil, dar și să corespundă ultimelor modificări legislative”, susține ANRE.

Amintim că, ultima majorare la carburanți a fost înregistrată zilele trecute. O rețea de benzinării din țară a afișat un preț mai mare, comparativ cu alte companii petroliere.

 

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 17:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 17:29 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Facebook a anunțat că va începe să introducă reclame în realitatea virtuală, pe dispozitivele Oculus.

În primă fază acestea vor fi testate în parteneriat cu mai mulți dezvoltatori de jocuri VR, printre care Resolution Games.

“Deocamdată, acesta este un test cu câteva applicații. Odată ce vom vedea cum funcționează acest test și vom încorpora feedback-ul de la dezvoltatori și comunitate, vom oferi mai multe detalii cu privire la momentul în care anunțurile pot deveni mai disponibile pe platforma Oculus și în aplicație. Oculus mobil, precum și sfaturi pentru companii și dezvoltatori interesat de Oculus “, a declarat Facebook într-un anunț pe site-ul său.

Compania care deține cea mai mare rețea de socializare online din lume este unul dintre cei mai mari investitori în realitatea virtuală. Facebook vrea să extindă principala sa sursă de venituri, publicitatea, care îi asigură 97% din vânzări, inclusiv în acest mediu.

Reclamele vor începe să apară prima dată în jocul Blaston, un shooter dezvoltat de Resolution Games. Vor urma și alte titluri în săptămânile următoare.

Directorul executiv Facebook, Mark Zuckerberg, vede dispozitivele bazate pe realitate virtuală și augmentată ca fiind următoarea mare platformă pentru comunicarea umană, după telefoanele mobile, înlocuind în cele din urmă unele interacțiuni sociale în persoană. Facebook se va confrunta în curând cu o concurență semnificativă atunci când Apple Inc. lansează un dispozitiv VR rival. Ambele companii își dezvoltă propriile ochelari de realitate augmentată, scrie Bloomberg.

Facebook a anunțat că utilizatorii vor avea posibilitatea să ascundă unele reclame și să opteze să nu primească publicitate de la un anumit furnizor.

Compania condusă de Mark Zuckerberg a cumpărat Oculus în 2014 pentru aproximativ 2 miliarde de dolari.

Oculus este de departe cel mai mare jucător de pe piața de headset-uri VR, cu o cotă de peste 50% în 2020.