Milionarul Vaja Jhashi joacă poker cu securitatea alimentară a Moldovei! Floarea-soarelui pleacă, fabricile mor

22 Mart. 2025, 10:32
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
22 Mart. 2025, 10:32 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria de procesare a uleiului vegetal este distrusă. Supermarketurile sunt pline de ulei ucrainean, chiar și atunci când eticheta este în limba română. Potrivit lui, produsul este importat din Ucraina și doar ambalat local, susține fostul director executiv al Asociației „Forța Fermierilor”, Alexandr Slusari.

„Chiar dacă undeva găsiți sticle cu marca în limbă română, aceasta este adusă din Ucraina și doar ambalată în Moldova”, a scris Slusari.

El își exprimă dezamăgirea că autoritățile nu au reacționat în urma avertismentelor sale anterioare. Deși a avut „un gram de speranță naivă” că Guvernul va organiza o ședință pentru a analiza situația, acest lucru nu s-a întâmplat.

Slusari mai menționează că nu funcționează nici Consiliul ramural de pe lângă Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, creat prin Legea nr. 257 din 2006. Potrivit acestuia, încercările fermierilor de a convoca o ședință pe tema crizei din sector, încă din septembrie 2024, au eșuat.

„În prezent fabricile autohtone, care aparțin Trans Oil, se află în șomaj tehnic și mulți angajați calificați pleacă. Ce este asta, dacă nu lichidarea intenționată a industriei strategice?”, întreabă retoric fostul deputat.

Slusari respinge argumentele potrivit cărora materia primă ar fi fost prea scumpă, acuzând compania Trans Oil că, deși deține trei fabrici de procesare, a ales să exporte masiv floarea-soarelui, lăsând uzinele din țară fără resurse.

„Milionarul Vaja se joacă cu securitatea alimentară a țării și cu sorțile oamenilor. Dacă nu înțelege acest lucru omul care este prim-ministru, atunci aștept ca doamna președintă să convoace ședința Consiliului de Securitate pe problema respectivă”, a conchis Slusari, atrăgând atenția asupra riscurilor sociale și economice provocate de neglijarea industriei agroalimentare.

Piața cerealelor este controlată de milionarul Vaja Jhashi – 60%. Acesta este un vechi prieten al oligarhului Vladimir Plahotniuc și domină și piața uleiului din Republica Moldova. Jhashi controlează piața prin intermediul grupului de companii TransOil. Cea mai importantă afacere a holdingului este fabrica de ulei Floarea Soarelui de la Bălți. Jhashi și-a întărit poziția pe piața R. Moldova în 2011, cumpărând fabrici de ulei, elevatoare, construind terminale în portul Giurgiulești și obținând finanțare de la BERD.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Iun. 2025, 10:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Iun. 2025, 10:56 // Actual //  bani.md

Maib anunță lansarea noii campanii de imagine cu genericul „Știm cum e”, o continuare a campaniei „Tu conduci. maib”, menită să pună în lumină umanitatea brandului și focusul sporit pe care îl va pune pe experiența clientului și crearea de relații autentice cu fiecare client.

Știm cum e” duce mesajul brandului mai departe, punând accent pe relațiile reale, empatie, umanitate, momente care contează și banking care simte ce contează. Mesajul central transmite angajamentul de a face banking altfel decât doar în plan operațional. Să fim prezenți, oferind încredere, sprijin și soluții care contează, exact atunci când e nevoie.

 Giorgi Shagidze, Președintele maib:

„La maib, credem că adevărata grijă începe prin a asculta. Campania noastră „Știm cum e” este o promisiune: să ascultăm, să înțelegem și să fim alături de clienții noștri pentru ca ei să meargă mai departe, ajutându-i să crească, să prospere și să realizeze ceea ce contează cel mai mult”.

Această campanie marchează o nouă etapă pentru maib, care își reafirmă angajamentul de a fi un brand centrat pe client, atent la experiențele clientului și profund uman. Noua campanie este inspirată din viața reală – din provocările, deciziile și visurile clienților. Fie că este vorba de o plată online, o vizită în sucursală sau o interacțiune digitală, obiectivul maib este ca fiecare client să se simtă:

✔️ ascultat

✔️ înțeles

✔️ sprijinit

și să aibă o experiență plăcută în relația cu banca sa, maib.

Conceptul creativ al campaniei este dezvoltat de agenția-parteneră NRG Publicis Moldova.

 Eugen Boico, Director General NRG Publicis Moldova:

„Adorăm să lucrăm la astfel de proiecte. Pentru că nu doar comunicăm o convingere a brandului, dar și lansăm o invitație simplă către fiecare din noi să fim mai atenți și mai empatici unul cu altul în fiecare zi”.

Astfel, „Știm cum e” înseamnă banking cu grijă reală – acolo unde empatia întâlnește eficiența, iar tehnologia amplifică conexiunea umană, nu o înlocuiește. În concluzie, la maib, experiența clientului nu este doar un KPI. Este promisiunea noastră zilnică. Să ascultăm cu adevărat. Să răspundem repede. Să fim clari. Să fim de ajutor.

Campania se adresează tuturor clienților maib – persoane fizice, antreprenori, companii sau parteneri instituționali – dar și colegilor noștri, care contribuie zilnic la modelarea unei experiențe bancare mai bune, caracterizate de centrare pe client, inovație, transparență, agilitate, spirit de echipă, empowerment, orientare spre rezultate.

Campania se va desfășura până în luna noiembrie și va fi vizibilă la TV, radio, în outdoor, pe online și în mass-media printr-o serie de mesaje construite în jurul momentelor care definesc cu adevărat experiența clientului, iar produsele bancare vor fi prezentate din perspectiva mesajului noii campanii.

Știm cum e. De asta suntem cu tine. Iar tu conduci. maib

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO