Moldova Agroindbank, premiată al doilea an consecutiv cu trofeul „Best Digital Bank Moldova”

16 Feb. 2021, 16:14
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  bani.md
16 Feb. 2021, 16:14 // Oameni şi Idei //  bani.md

Plus de comoditate, rapiditate, flexibilitate, autonomie în relația clienților cu banca și inovație continuă – sunt doar câteva avantaje ale proceselor de digitalizare implementate de Moldova Agroindbank în ultima perioadă, în unison cu direcția de dezvoltare anunțată de MAIB – ”we go digital”.

Progresele digitale ale Moldova Agroindbank din anul 2020 au fost înalt apreciate de publicația internațională Global Banking and Finance Review, care analizează anual performanțele companiilor din întreaga lume și le premiază în cadrul unui riguros concurs cu participarea unui juriu de experți.

Pentru al doilea an consecutiv înalta distincție pentru cea mai digitalizată bancă din Republica Moldova – „Best Digital Bank Moldova 2021” a fost acordată Moldova Agroindbank, o merituoasă apreciere care demonstrează o dată în plus performanțele MAIB pe acest segment, în special în ce privește dezvoltarea aplicației mobile MAIBank, a serviciului de Internet Banking și a noilor funcționalități digitale.

„Orice decizie pe care o iei are indispensabil consecințe financiare și aceasta accentuează o dată în plus relația între viața de zi de zi și finanțe. De aceea, soluțiile digitale dezvoltate de MAIB  sunt orientate să ofere clientului nostru control total asupra resurselor sale financiare și tranzacțiilor, doar printr-o mișcare elegantă a degetului pe ecranul telefonului, asigurând în același timp securitatea, simplitatea și comoditatea așteptată.

Pandemia COVID-19 a impulsionat și mai mult agenda de digitalizare a Moldova Agroindbank, optând să dezvoltăm funcționalitățile, să creștem oportunitățile de relaționare la distanță a clienților cu banca. În 2020 a crescut considerabil numărul utilizatorilor digitali activi, a crescut numărul de descărcări ale aplicației mobile MAIBank, numărul și volumul plăților efectuate, clienții resimțind confortul de a dispune de o bancă întreagă la un click distanță și pentru achitări de plăți, și pentru deschiderea și comandarea de livrare la domiciliu a cardurilor bancare, și pentru deschiderea depozitelor, conturilor sau cererilor de credite.

Suntem conștienți că decizia clientului de menținere a relației cu banca depinde tot mai mult de experiența pe care clientul o are cu banca sa. De aceea, zi de zi depunem efort maxim să integrăm principiul “centrare pe necesitățile clientului” în toate produsele și serviciile noastre, pentru a ridica experiența clientului cu MAIB la un nou nivel.

Dedic acest premiu echipei MAIB și clienților noștri, pe care îi asigur că vom continua parcursul de modernizare, astfel încât să le oferim cele mai bune experiențe, produse și servicii bancare: de calitate, comode, simple de utilizare și accesibile de oriunde s-ar afla”, a declarat Aliona Stratan, Prim-vicepreședinte al Moldova Agroindbank, cu ocazia primirii trofeului.

În anul 2020 MAIB a reușit să noteze progrese importante în ceea ce privește digitalizarea serviciilor și produselor, fapt confirmat și prin triplarea numărului de clienți care s-au înrolat în infrastructura digitală a băncii.

Mai mult de 10 produse digitale au fost puse la dispoziția clienților pe parcursul ultimului an, fiind vorba implicit despre: deschiderea depozitelor și a conturilor, aplicarea online pentru un credit, solicitarea de a deschide carduri, schimb valutar la ATM și multe altele.

În ultimele 12 luni numărul și volumul operațiunilor pe canale s-a dublat. Deși acest trend a fost impulsionat și de condițiile pandemice, datele confirmă că clienții MAIB au o deschidere bună pentru a începe utilizarea produselor digitale imediat cum acestea sunt puse la dispoziție.

Portofoliul MAIB de produse, servicii și funcționalități digitale include: app MAIBank, Internet Banking, EASI Banking, P2P, T2C, Cash by Code, Cash In By Code etc.

Echipa Moldova Agroindbank continuă să-și concentreze eforturile pe dimensiunea digitalizării și inovării, investind în soluțiile centrate pe client și în dezvoltarea unei relații durabile și de calitate cu fiecare client în parte.

”Global Banking & Finance Review” este una dintre cele mai mari şi prestigioase instituţii media specializate în domeniul financiar, apreciată pentru analizele, interviurile, ştirile şi opiniile pertinente exprimate. Premiile acordate de publicaţie reprezintă aprecierea valorii de către comunitatea financiară globală în anumite domenii de expertiză și excelență în sfera financiară.

Moldova Agroindbank este banca comercială nr.1 în Republica Moldova, fiind apreciată de prestigioase jurii de experți naționali și internaționali. În 2020 The Banker a desemnat MAIB „Cea mai bună bancă din Moldova”, Global Banking and Finance Review i-a conferit titlul „Best Digital Bank Moldova”, iar VIP Magazin – „Brandul Anului 2020”.

„Cea mai bună bancă din Moldova după calitatea activelor”, „Cea mai bună bancă din Moldova după profitul înainte de taxe”, „Cea mai bună bancă din Moldova după capitalizare în 2019” – sunt distincțiile acordate de Finance Central Europe.

În plan local, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a conferit MAIB distincția „Mercuriul de Aur” la nominalizările „Marca Comercială Responsabilă Social” și „Reputație și încredere”, precum și premiul mare „Mercuriul de Cristal” la nominalizarea „Debutul anului” pentru lansarea LiberCard. Totodată, în 2020 MAIB este unica bancă din țară premiată cu Distincţia de Excelenţă a Camerei de Comerţ şi Industrie.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO