Moldova Cybersecurity Forum 2024, evenimentul care anunță consolidarea securității cibernetice naționale

22 Ian. 2024, 13:57
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
22 Ian. 2024, 13:57 // Slider //  bani.md

Securitatea cibernetică a Republicii Moldova este o prioritate națională, iar consolidarea capacităților acestui sector sunt cruciale în contextul războiului din Ucraina și a provocărilor tot mai frecvente din era digitală.

Avansând agenda guvernamentală în securitatea cibernetică, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, sub egida Prim-ministrului Republicii Moldova, organizează Moldova Cybersecurity Forum 2024. La prima ediție din acest an, va fi lansată Agenția Națională pentru Securitate Cibernetică și Institutul Național de Inovații în Securitatea Cibernetică „Cybercor”, instituții care vor avea un rol esențial în prevenirea amenințărilor cibernetice.

Noua agenție va avea un rol esențial în asigurarea unui mediu digital sigur, protejarea infrastructurii critice a statului și a societății de atacurile cibernetice, dar și asigurarea unui nivel ridicat de securitate a rețelelor și sistemelor informatice ale instituțiilor publice și private, iar „Cybercor”, care este în gestiunea Universității Tehnice a Moldovei, va promova inovația și excelența în educația teoretică și practică în domeniu, formarea profesională a funcționarilor publici și a studenților, asigurând pregătirea la nivel național pentru provocările sectoriale.

„Securitatea cibernetică este o prioritate strategică pentru Republica Moldova, în contextul global actual, dar mai ales în cel regional. Este esențial să dezvoltăm capacitățile noastre de protecție și răspuns la incidente cibernetice și să creăm un cadru general de cooperare strategică la nivel național și internațional”, spune Dumitru Alaiba, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării.

Moldova Cybersecurity Forum 2024 reprezintă o platformă de dialog între specialiștii din domeniul securității cibernetice din țară și din străinătate. Programul forumului include sesiuni de discuții, prezentări remarcabile de la speakeri internaționali și sesiuni interactive de networking. În cadrul acestor activități, vor fi identificate cele mai bune practici și vor fi elaborate strategii de securitate cibernetică eficiente, care vor contribui la consolidarea poziției Republicii Moldova în acest domeniu critic.

Evenimentul are loc vineri, 9 februarie, începând cu ora 9:00, la Tekwill (str. Studenților 9/11)

Forumul va fi inaugurat de Prim-ministrul Republicii Moldova, Dorin Recean și de viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, alături de principalii parteneri de dezvoltare.

Evenimentul este organizat de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării sub egida Prim-ministrului Republicii Moldova, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene, Universitatea Tehnică a Moldovei, cu suportul USAID, Suediei, Marii Britanii și EU Partnership Mission și e-Governance Academy.

Pentru a participa la forum, vă rugăm să completați formularul de înscriere: https://forms.gle/VLCbkMoEVKgiDqAL7

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău