Moldovenii care zboară în concedii din România! Ryanair face cea mai mare comandă de avioane istoria sa

14 Mai 2023, 13:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Mai 2023, 13:13 // Actual //  Lupu Eduard

Ryanair a fost de acord să cumpere 150 de avioane noi Boeing 737-10 şi a luat opţiuni pentru alte 150 de avioane, încheind cea mai mare comandă făcută vreodată de o companie irlandeză pentru produse fabricate în SUA, conform CNN.

Tranzacţia valorează 40 de miliarde de dolari, a anunţat marţi Ryanair într-un comunicat, care nu conţinea criticile dure pe care directorul general Michael O’Leary le-a adresat anterior companiei Boeing din cauza întârzierilor în livrarea aeronavelor comandate de compania aeriană.

Preţul acţiunilor Boeing a crescut cu peste 3% la New York. Ryanair a crescut cu 2%.

Avioanele, cele mai mari dintre aeronavele 737 Max de la Boeing, vor fi livrate între 2027 şi 2033. Cel mai mare transportator economic din Europa a declarat că achiziţia îl va ajuta să crească numărul de pasageri de la 168 de milioane în anul care se încheie în martie 2023 la 300 de milioane până în martie 2034.

„Această nouă comandă va permite companiei Ryanair să asigure o creştere susţinută a traficului şi a turismului la tarife mai mici (şi emisii mai mici pe zbor) în toate ţările europene în care Ryanair continuă să fie liderul redresării traficului, turismului şi locurilor de muncă după Covid,” a adăugat Ryanair.

Transportatorul low-cost şi-a revenit din pandemie mai repede decât o mare parte a industriei aviatice, crescându-şi cota de piaţă în timp ce mai mulţi concurenţi au dat faliment sau şi-au redus flotele şi capacitatea de transport de pasageri.

Ryanair a înregistrat un profit record pentru cele trei luni până la 31 decembrie, după ce a majorat tarifele aeriene cu 14% faţă de nivelul de dinaintea pandemiei. Compania va raporta profiturile pentru întregul an pe 22 mai.

Marţi, O’Leary a declarat că transportatorul a fost „încântat să semneze această comandă record de avioane”, pentru „aeronave mai mari, mai eficiente şi mai ecologice”.

Anul trecut, şeful deschis al companiei aeriene a întrerupt discuţiile cu Boeing din cauza unei dispute privind preţurile şi a descris conducerea constructorului de avioane ca fiind „găini fără cap”, într-o critică dură şi plină de înjurături la adresa întârzierilor de livrare.

Tranzacţia este o veste bună pentru Boeing, care a avut dificultăţi în a-şi reveni după două accidente fatale în care au fost implicate avioanele 737 Max. Constructorul de avioane a raportat doar un singur trimestru profitabil de când 737 Max a fost oprit la sol pentru 20 de luni începând cu martie 2019.

Boeing a rămas mult în urma rivalului Airbus în ceea ce priveşte vânzările de avioane cu un singur culoar care domină piaţa avioanelor comerciale. Dar a avut probleme şi pe segmentul avioanelor de mare capacitate, unde este mai competitiv.

A fost nevoită să oprească livrările modelului 787 Dreamliner timp de mai bine de un an din cauza unor probleme de control al calităţii şi să amâne dezvoltarea finală a celui mai nou avion cu fuselaj lat, 777X, care acum nu va fi gata cel puţin până în 2025.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău