Nemții trimit ucrainenilor cel mai modern sistem de apărare pe care îl au

01 Iun. 2022, 14:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iun. 2022, 14:56 // Actual //  bani.md

Scholz a precizat că Germania „a livrat continuu” Ucrainei de la începutul războiului peste 15 milioane de cartușe, 100.000 de grenade și peste 5.000 de mine antitanc.

„Cel mai recent, guvernul a decis să livrăm cel mai modern sistem de apărare aeriană pe care îl are Germania, IRIS-T”, a spus Scholz parlamentarilor din Bundestag.

Ucraina cere insistent să i se livreze arme pentru a lupta împotriva trupelor rusești care acum își concentrează atacul în zona de est a țării.

Scholz a spus că discuțiile continuă cu partenerii Germaniei în privința modalităților de a înarma în continuare Ucraina.

În urmă cu o zi, cancelarul german a anunţat un acord cu Grecia ce prevede ca Atena să livreze Ucrainei blindate din epoca sovietică pentru a contracara invazia rusă, urmând să primească în schimb vehicule mai moderne din partea Berlinului.

„Vom pune la dispoziţie vehicule blindate de luptă germane”, a declarat Scholz la finalul summitului european de la Bruxelles, în cadrul căruia a discutat cu premierul grec Kyriakos Mitsotakis.

Conform unor prime informaţii din media greceşti, Berlinul urmează să livreze Atenei tancuri de transport de tip Marder, iar în schimb Grecia va trimite în Ucraina tancuri de luptă sovietice BMP-1, livrate statului elen în 1994.

Germania a anunţat la începutul lui mai un acord similar cu Republica Cehă şi negociază în prezent un altul cu Polonia.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală