Curs valutar
  • EUR
    21.3937
    0%
  • USD
    17.7253
    0%
  • RUB
    0.2382
    0%
  • RON
    4.3418
    0%
  • UAH
    0.6416
    0%

O nouă procedură electronică! „e-Borderoul de transport”, lansat de Serviciul Vamal

06 Apr. 2021, 16:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Otilia Cotruța
06 Apr. 2021, 16:44 // Actual //  Otilia Cotruța

Serviciul Vamal al Republicii Moldova a lansat astăzi un nou modul digitalizat “e-Borderoul de transport”, dezvoltat cu sprijinul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova.

La evenimentul de lansarea a participat Directorul Serviciului Vamal, Sergiu Burduja, Directorul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova, Douglas Muir, specialiști în domeniul vamal, experți și beneficiari.

În cadrul prezentărilor au fost expuse beneficiile e-Borderoului de transport, cazurile în care acesta se utilizează, precum și avantajele de care se vor bucura agenții economici odată cu lansarea modulului.

Borderoul de transport este un document vamal de strictă evidență utilizat pentru asigurarea supravegherii vamale a mărfurilor și a mijloacelor de transport în cadrul operațiunilor de tranzit pe teritoriul Republicii Moldova.

Utilizarea borderoului de transport presupune o procedura simplificată și spre deosebire de alte proceduri de tranzit, nu prevede necesitatea depunerii unei garanții.

Odată cu digitalizarea completă a procedurii Borderoului de transport și incorporarea modulului în Sistemul informațional “Asycuda WORLD” a devenit posibilă:

–  evidența automatizată și monitorizarea centralizată a documentelor vamale și a mărfurilor;
– comunicarea electronică între postul vamal de plecare și cel de destinație;
– simplificarea și reducerea timpului necesar pentru completarea documentului Borderoului de transport, precum și a costurilor aferente;
– utilizare mai eficientă a resurselor prin eliminarea documentului pe suport de hârtie;
– reducerea interacțiunii directe între funcționarii vamali și agenții economici;
– eficientizarea traficului de mărfuri și facilitarea exporturilor, prin integrarea agenților economici din regiunea transnistreană, precum și monitorizarea traficului de mărfuri din regiunea respectivă;
– asigurarea supravegherii vamale eficiente a mărfurilor și mijloacelor de transport în cadrul operațiunilor de tranzit simplificate pe teritoriul Republicii Moldova, cu posibilitatea reacționării imediate în cazul potențialelor riscuri sau fraude etc.

Gazda evenimentului, Sergiu Burduja, Directorul Serviciului Vamal a menționat:

Această realizare ne bucură foarte mult. Automatizarea activității prin simplificarea și digitalizarea procedurilor vamale reprezintă unul dintre cele mai importante obiective de dezvoltare instituțională ale Serviciului Vamal. Modulul electronic „Borderoul de transport” este un instrument care vine să faciliteze munca funcționarului vamal, prin simplificarea la maxim a formalităților vamale la supravegherea mărfurilor transportate pe teritoriul vamal al Republicii Moldova. Mai mult, acesta va avea impact benefic și asupra mediului de afaceri, pentru care accelerarea fluxului de mărfuri este de o importanță majoră.”.

La rândul său, Directorul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova, Douglas Muir, a reiterat:

Ne bucurăm că Programul nostru încă o dată a contribuit la efortul de digitalizare și transparentizare a activității Serviciului Vamal și prin aceasta la obiectivul strategic de facilitare a comerțului din Republica Moldova. Borderoul de transport era ultima procedură realizată complet pe suport de hîrtie, doar în 2020 au fost procesate zeci de mii de borderouri, pentru care s-au consumat mii de ore de muncă. De astăzi acest element este complet digitalizat. E-Borderoul de transport ușurează considerabil procesele interne ale Serviciului Vamal, va fi posibil accesul rapid și analiza informației din borderouri, lucru care va economisi și mai mult timp. Toate acestea vor contribui implicit la eficientizarea și comoditatea activității agenților economici.“.

Realitatea Live



Eveniment organizat de Inspectoratul General al Poliției și PH Internațional Moldova ”Ajută-ne să le asigurăm o copilărie liniștită. Raportează cazurile de violență”
Jazz’n Chișinău International Festival, ediția lX (Ziua I)
CEC: Tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii de înscriere a concurenţilor electorali în buletinul de vot
Partidul Acțiune și Solidaritate depune documentele la Comisia Electorală Centrală pentru înregistrare la alegerile parlamentare
Reprezentanții partidului „ȘOR” depun documentele necesare privind înregistrarea candidaților pentru funcția de deputat în Parlament
Workshop online organizat de IPRE „Bune Practici din Învățământul Superior din UE: Oportunități pentru Tinerii din Republica Moldova”
Dialogul online “Imunizare anti-COVID-19”
Deputații Alexandru Slusari și Vasile-Andrei Năstase susţin un briefing de presă cu privire la activitatea Agenției Servicii Publice
Conferința de presă cu tema „PAS depune actele la CEC pentru a participa la alegerile parlamentare anticipate”
15 Mai 2021, 11:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Dumitrita Culiuc
15 Mai 2021, 11:00 // Bănci şi Finanţe //  Dumitrita Culiuc

Gestionarea finanțelor și stabilirea unui buget lunar poate fi o adevărată provocare.Dacă nu știți cu ce să începeți, strategia 50-30-20 te va ajuta. Iată cum lucrează regula.

Regula 50-30-20 împarte veniturile în trei mari categorii: necesități, dorințe și economii și investiții. Iată ce presupune fiecare dintre ele:

50% din salariu ar trebui să se îndrepte spre lucrurile de care aveți nevoie

Această categorie include toate costurile esențiale, cum ar fi chiria, plățile ipotecare, produsele alimentare, utilitățile, asigurările de sănătate, plățile datoriei și plățile auto.

Dacă cheltuielile necesare ocupă mai mult de jumătate din venituri, poate fi necesar să reduceți costurile sau să vă scufundați în fondul dorit.

20% din salariul ar trebui să se îndrepte spre economii și investiții

Această categorie include economii de lichide, cum ar fi un fond de urgență; economii de pensionare și orice alte investiții, cum ar fi un cont de brokeraj.

Experții recomandă în mod obișnuit să aveți suficient numerar în fondul de urgență pentru a acoperi cheltuieli de întreținere în valoare de trei până la șase luni. Unii sugerează, de asemenea, să vă construiți mai întâi economiile de urgență, apoi să vă concentrați pe investiții pe termen lung.

30% din salariul ar trebui să se îndrepte către lucrurile pe care le doriți

Această categorie finală include orice lucru care nu este considerat un cost esențial, cum ar fi călătoriile, abonamentele, restaurantul, cumpărăturile și distracția.

Această categorie poate include, de asemenea, upgrade-uri de lux: dacă achiziționați o mașină mai frumoasă în loc de una mai puțin costisitoare, de exemplu, aceasta intră în categoria dorințelor.

Nu există o abordare unică pentru gestionarea banilor, dar planul 50-30-20 poate fi o regulă utilă dacă vreți să începeți să gestionați veniturile.


 
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Scuarul „Guguță” din sectorul Rîșcani a prins viață
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Israelul, atacat cu rachete lansate din Fâşia Gaza
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Locuitorii Capitalei se vaccinează împotriva COVID-19
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Nordul statului american Texas, lovit de tornade
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Sărbătoare la Milano! Fanii lui Inter nu au mai ţinut cont de pandemie
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Forfotă la Piața Centrală, în ajunul sărbătorilor pascale
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
Decorațiunile de Paște au ajuns în Scuarul Catedralei
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
SUA au lansat cu succes un nou satelit spion – NROL-82
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso
Spania: Replică din ciocolată a tabloului „Guernica”, de Pablo Picasso