Obștescul sfârșit pentru propaganda lui Putin cu tentacule în Moldova

08 Iun. 2022, 10:44
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Iun. 2022, 10:44 // Actual //  bani.md

Pe 7 iunie, în Statele Unite, a expirat termenul limită pentru finalizarea tranzacțiilor cu Pervîi Kanal, NTV şi Rossiya-1, post de televiziune care are fondator comun cu RTR Moldova. Companiile americane nu mai au voie să le furnizeze echipamente şi să plaseze publicitate la aceste posturi tv. Măsurile au fost luate ca răspuns la invadarea Ucrainei de către Rusia, iar cele trei posturi de televiziune ruse deținute sau controlate de stat sunt acuzate că sunt mașina de propagandă a lui Putin.

Potrivit autorităţilor de la Washington, începând cu ziua de 7 iunie, nicio companie din SUA nu mai poate finanța sau susține mașina de dezinformare care maschează adevărul invaziei barbare a lui Putin. În acest sens, trezoreria SUA a încheiat toate operațiunile care se desfășoară în mod obișnuit și sunt necesare pentru lichidarea treptată a tranzacțiilor, contractelor și altor acorduri încheiate înainte de 8 mai cu cele mai urmărite trei posturi de televiziune ruse. Astfel, publicitatea, tehnologia de difuzare, camerele video, microfoanele sau echipamentele pentru sunet nu vor mai fi disponibile pentru Pervîi Kanal, NTV şi Rossiya-1. Ultimul post, aparţine companiei ruse de stat de radio și televiziune VGTRK, fondatoarea şi beneficiarul final al postului RTR Moldova. Acest lucru a fost recunoscut luna trecută chiar de directorul RTR Moldova, în cadrul unei anchete a Ziarului de Gardă.

„În prezent, printre fondatori se numără Compania rusă de stat de radio și televiziune (VGTRK) şi Sberbank, din câte am înţeles. Fondatorii s-au schimbat des. VGTRK este o companie de stat. Sberbank este deţinut parţial de stat, din câte ştiu. – Am văzut discuţii să se aplice sancţiuni în contextul acestui război , asupra Sberbank. Asta credeţi că va afecta activitatea postului aici, la nivel local? – Nu vă pot spune, pentru că vom afla când vor exista relaţii cu băncile noastre”, a spus directorul RTR Moldova, Evghenii Sergheev, scrie publika.md.

Tot luna trecută, Consiliul Audiovizualului a sancţionat postul de televiziune RTR Moldova, alături de NTV Moldova şi Primul în Moldova, pentru încălcări ce ţin de reflectarea războiului din Ucraina.

Mai multe companii ruse, dar şi propagandişti ai Kremlinului care au publicat informaţii eronate despre războiul din ţara vecină au fost sancţionaţi atât de UE, Canada şi Marea Britanie. Printre cei vizaţi este şi Compania rusă de stat de radio şi televiziune (VGTRK), fondatoare şi beneficiar final al postului RTR Moldova, dar şi al canalelor Rossia 1, Rossia 24 şi RTR Planeta. VGTRK este cel de-al doilea fondator şi beneficiar al RTR Moldova, care este sancţionat de Marea Britanie, după ce, anterior, Londra a impus şi pentru Sberbank. Anterior, expertul media Dumitru Ţîra a declarat într-o anchetă PRIME că peste 70 la sută din veniturile din publicitate tv din Moldova sunt direcționate la televiziunile care retransmit în ţara noastră programele televiziunilor din Federaţia Rusă, iar o parte dintre aceşti bani sunt transferaţi direct la Moscova şi nu sunt folosiţi pentru dezvoltarea industriei autohtone de televiziune.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău