Protest de amploare în Londra pentru revenirea Marii Britanii în UE: ”Pentru facturi mai mici #reintră în UE”

23 Oct. 2022, 12:22
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Oct. 2022, 12:22 // Actual //  Lupu Eduard

Mii de persoane au manifestat, sâmbătă, în centrul Londrei, cerând ca Regatul Unit să revină în Uniunea Europeană.

Marşul naţional de reunire de sâmbătă a strâns mulţimi de oameni, de la Park Lane până în Piaţa Parlamentului. Oameni din toată Marea Britanie au călătorit ore întregi pentru a participa, scrie The Guardian.

Pe unele pancarte se scria: „Brexit-ul nu avea să funcţioneze niciodată”, „Pentru facturi mai mici #reintră în UE”.

Nikki Ajibade, o profesoară de 60 de ani din Warwickshire, a fost la marş cu sora ei. Ea nu crede că Boris Johnson ar trebui să redevină premier. „Dacă se gândesc că Boris Johnson este răspunsul, nu au înţeles întrebarea, haide că este pur şi simplu ridicol. Este o insultă la adresa naţiunii. Este o adevărată insultă la adresa poporului britanic chiar dacă îi menţionăm numele ca posibil candidat. Nu sunt îngrijorată de intrarea lui Boris Johnson. Nu sunt îngrijorată. Cred că ar fi absolut genial, pentru că atunci el ar fi ultimul cui din sicriul Conservatorilor. Este o ruşine naţională, un haz internaţional, în asta ne-au transformat.”, a spus ea.

Oliver Jackson,n vârstă de 26 de ani din Dorset, a spus că este important ca politicienii să-i asculte pe cei care doresc să intre în UE.

„Trebuie să ne facem auzită vocea. Şi mai ales în tot acest haos, nu putem lăsa acest lucru să fie omis. Sincer, cel mai bun mod de a readuce Regatul Unit pe drumul cel bun este să reuneşti, cel puţin, piaţa unică şi apoi UE”, a spus el.

Mulţimea a scandat, de asemenea, „Tories out” şi a huiduit atunci când vorbitorii au discutat despre perspectiva ca Johnson să candideze pentru a deveni din nou prim-ministru.

Joshua Allotey, 57 de ani, din Winchester, care lucrează pentru o autoritate locală, crede că Regatul Unit va continua să sufere din cauza părăsirii UE.

„Să pleci a fost o greşeală. A costat deja mult Marea Britanie. Şi dacă nu ne întoarcem, ne va costa în continuare… A fost condus de ideologie şi nu este de fapt conceput pentru a ajuta Marea Britanie. Suntem mai bine în interiorul UE. Pe termen lung, vom suferi pentru că nu putem vinde şi cumpăra din Europa, care este cea mai mare piaţă a noastră.” a afirmat el.

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău