Recuperarea celei mai mari economii din Europa este amenințată. Previziunile specialiștilor

27 Aug. 2021, 13:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
27 Aug. 2021, 13:44 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Recuperarea economiei Germaniei, cea mai mare din Europa, este ameninţată de presiuni con­tinue existente la nivelul lanţurilor de aprovizionare şi o în­mul­ţire a cazurilor de îmbolnăvire cu coronavirus. În acelaşi timp, opti­mismul consumatorilor germani slăbeşte, accelerarea inflaţiei şi creş­te­rea cazurilor de COVID-19 făcându-i să ezite în a face achiziţii. O de­te­riorare a încrederii se înre­gistrează şi la nivelul exportatorilor ţării, scrie Ziarul Financiar.

Un indicator cheie al încrederii companiilor în cea mai mare economie europeană publicat de institutul ifo a coborât la 99,4 în august de la 100,7 în iulie, o scădere peste aşteptările economiştilor, notează Bloomberg.

„Este destul de clar că pers­pectivele de creştere vor trebui revizuite în jos“, a declarat preşe­din­tele ifo Clemens Fuest. Potrivit acestuia, penuriile de pro­duse intermediare nu sunt limitate la semiconductoare.

Un sondaj realizat în rândul a aproximativ 3.000 de companii germane indica recent că majoritatea se aşteaptă ca problemele legate de lanţurile de aprovizionare să se diminueze de-abia anul viitor. Companiile au început de asemenea să treacă mai departe costurile către clienţi.

Cheltuielile consu­ma­torilor au ajutat la com­pensarea slăbiciunii din sectorul manufacturier în trimestrul doi în Germania, serviciile consemnând o revenire în forţă după relaxarea restricţiilor. Totuşi, odată cu înmulţirea cazurilor de îmbolnăvire cu tulpina delta, îngrijorările sunt în creştere şi pentru aceste sectoare, potrivit ifo.

Însă consumatorii devin mai puţini încrezători pe fondul accelerării inflaţiei şi agravării pandemiei, scrie Reuters.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor calculate de institutul GfK a scăzut la -1,2 puncte pentru septembrie de la un nivel revizuit de -0,4 puncte cu o lună în urmă.

„Preţurile sunt în creştere rapidă de la mijlocul anului, iar acest lucru are un efect de diminuare a încrederii consumatorilor“, arată Rolf Buerkl, expert GfK.

Rata anuală armonizată a preţurilor de consum a crescut cu 3,1% în iulie, atingând un maxim pe 13 ani şi alimentând semne de întrebare dacă această creştere a costurilor de trai va persista.

Şi încrederea în rândul exportatorilor germani a suferit o deteriorare semnificativă. Indicatorul institutului ifo a scăzut la 16,6 puncte în august, de la 23,1 puncte în iulie. Industria germană a exporturilor îşi pierde din avânt.

 

Realitatea Live

24 Sept. 2021, 22:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
24 Sept. 2021, 22:04 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Carlos Ghosn vrea să clarifice lucrurile în memoriile sale ce urmează să fi publicate săptămâna aceasta: nu mai este acţionar la constructorul auto japonez Nissan Motor Co. şi este nerăbdător să îşi vândă participaţia pe care o deţine la grupul auto francez Renault SA, transmite Bloomberg.

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, un fugar urmărit de justiţia japoneză, a devenit mai pesimist cu privire la perspectivele alianţei în ultimele 11 luni care au trecut de la publicarea primei sale cărţi în limba franceză. Într-un capitol ce acoperă pachetul său salarial, Ghosn susţine că a dovedit loialitate şi încredere în companiile pe care le-a condus prin faptul că a păstrat acţiunile pe care le deţinea şi după arestarea sa în luna noiembrie 2018, scrie Agerpres.

“Nu mai sunt acţionar la Nissan, mulţumesc lui Dumnezeu”, a spus Ghosn într-un interviu realizat la Beirut, oraşul unde trăieşte după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare.

Alianţa Renault-Nissan, înfiinţată în 1999 când Carlos Ghosn a fost trimis de Renault să salveze Nissan, care la acea dată era în pragul falimentului, este “condamnată” din cauza luptelor interne pentru putere, susţine fostul preşedinte director general.

Ghosn a precizat că mai are o participaţie la Renault via acţiunile pe care Guvernul francez le-a sechestrat în cadrul unei investigaţii în derulare privind rezidenţa fiscală.

“Nu fac acest lucru pentru că nu am încredere în echipa managerială. Este pentru că nu am altă alegere”, precizează Ghosn.

Valoarea de piaţă combinată a celor două companii a scăzut cu aproape 30 de miliarde de dolari după arestarea lui Carlos Ghosn. Nissan a înregistrat doi ani consecutivi de pierderi şi anul trecut a prezentat un plan de relansare care presupune închiderea unor linii de producţie şi sacrificarea cotei de piaţă pentru profitabilitate. La rândul său Renault a luat şi el măsuri drastice după plecarea lui Ghosn, eliminând mii de locuri de muncă şi reducând capacitatea de producţie după ce anul trecut a înregistrat pierderi record.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală