ALARMANT: Germania rămâne fără muncitori: Țara are nevoie urgent de imigranți calificați

26 Aug. 2021, 15:16
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
26 Aug. 2021, 15:16 // Actual //  MD Bani

Germania, cu o populaţie care îmbătrâneşte, se va confrunta cu penurii masive de forţă de muncă dacă nu va începe să recruteze imigranţi calificaţi pentru a-i înlocui pe cei care se pensionează, a declarat preşedintele Agenţiei Federale a Muncii, Detlef Scheele, scrie Deutsche Welle. El spune că ţara are nevoie de 400.000 de imigranţi pe an.

Potrivit lui Scheele, din cauza schimbărilor demografice, Germania va avea cu aproximativ 150.000 mai puţini locuitori de vârstă activă numai în acest an, iar lucrurile vor deveni şi mai dramatice în anii următori, a avertizat acesta, scrie Ziarul Financiar.

„Germania rămâne fără mun­ci­tori“, a declarat oficialul german. „Avem nevoie de 400.000 imigranţi pe an, semnificativ mai mult decât în ulti­mii ani. De la asistenţi medicali, la in­gineri pe chestiuni de climă şi lo­gis­ti­cieni, va exista o penurie de muncitori calificaţi peste tot“, a avertizat acesta.

Conştient de probleme legate de imigraţie în perspectiva viitoarelor alegeri federale din Germania de la sfârşitul lunii septembrie, social democratul Scheele a declarat că nu este vorba de cereri de azil, ci de imigraţie ţintită pentru acoperirea găurilor de pe piaţa muncii.

Anul trecut numărul străinilor care trăiesc în Germania a crescut cu 204.000, cea mai mică creştere dintr-un deceniu. Problema a fost exacerbată de pandemie, care a redus dramatic numărul imigranţilor care au intrat pe piaţa muncii.

Scheele a arătat că dincolo de pregătirea muncitorilor cu calificări inferioare, reorientarea celor ale căror profesii au dispărut sau obligarea oamenilor să muncească până la vârste mai înaintate, singura modalitate de soluţionare a problemei de pe piaţa muncii va fi o creştere semnificativă a imigraţiei.

Potrivit Biroului Federal de Statistică al Germaniei, cererile pentru recunoaşterea calificărilor străine a scăzut cu 3% anul trecut, la 42.000.

Deşi guvernul federal a reformat procesul în martie 2020, Johannes Vogel, purtător de cuvânt al Partidului Liber Democrat, a criticat actuala coaliţie de guvernământ, spunând că noua legislaţie nu a dus nici pe departe la realizările promise.

„Trebuie să devenim mai buni în cursa mondială pentru atragerea de talente, iar pentru aceasta avem nevoie de un sistem de imigraţie modern, bazat pe puncte asemeni celor din Canada şi Noua Zeelandă“.

Federaţia Sindicatelor Germane (DGB) a făcut de asemenea apel la legislatori să creeze standard mai rapide ce vor permite imigranţilor cu statutul de „toleraţi“ şi celor aflaţi în ţară din motive umanitare să intre pe piaţa muncii.

Partidul anti-imigraţie, de extremă dreapta Alternativa pentru Germania a catalogat cererile lui Scheele drept de neînţeles, acuzându-l pe acesta că serveşte interesele companiilor care se folosesc de imigraţie pentru a reduce salariile muncitorilor germani.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală