ALARMANT: Germania rămâne fără muncitori: Țara are nevoie urgent de imigranți calificați

26 Aug. 2021, 15:16
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Aug. 2021, 15:16 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Germania, cu o populaţie care îmbătrâneşte, se va confrunta cu penurii masive de forţă de muncă dacă nu va începe să recruteze imigranţi calificaţi pentru a-i înlocui pe cei care se pensionează, a declarat preşedintele Agenţiei Federale a Muncii, Detlef Scheele, scrie Deutsche Welle. El spune că ţara are nevoie de 400.000 de imigranţi pe an.

Potrivit lui Scheele, din cauza schimbărilor demografice, Germania va avea cu aproximativ 150.000 mai puţini locuitori de vârstă activă numai în acest an, iar lucrurile vor deveni şi mai dramatice în anii următori, a avertizat acesta, scrie Ziarul Financiar.

„Germania rămâne fără mun­ci­tori“, a declarat oficialul german. „Avem nevoie de 400.000 imigranţi pe an, semnificativ mai mult decât în ulti­mii ani. De la asistenţi medicali, la in­gineri pe chestiuni de climă şi lo­gis­ti­cieni, va exista o penurie de muncitori calificaţi peste tot“, a avertizat acesta.

Conştient de probleme legate de imigraţie în perspectiva viitoarelor alegeri federale din Germania de la sfârşitul lunii septembrie, social democratul Scheele a declarat că nu este vorba de cereri de azil, ci de imigraţie ţintită pentru acoperirea găurilor de pe piaţa muncii.

Anul trecut numărul străinilor care trăiesc în Germania a crescut cu 204.000, cea mai mică creştere dintr-un deceniu. Problema a fost exacerbată de pandemie, care a redus dramatic numărul imigranţilor care au intrat pe piaţa muncii.

Scheele a arătat că dincolo de pregătirea muncitorilor cu calificări inferioare, reorientarea celor ale căror profesii au dispărut sau obligarea oamenilor să muncească până la vârste mai înaintate, singura modalitate de soluţionare a problemei de pe piaţa muncii va fi o creştere semnificativă a imigraţiei.

Potrivit Biroului Federal de Statistică al Germaniei, cererile pentru recunoaşterea calificărilor străine a scăzut cu 3% anul trecut, la 42.000.

Deşi guvernul federal a reformat procesul în martie 2020, Johannes Vogel, purtător de cuvânt al Partidului Liber Democrat, a criticat actuala coaliţie de guvernământ, spunând că noua legislaţie nu a dus nici pe departe la realizările promise.

„Trebuie să devenim mai buni în cursa mondială pentru atragerea de talente, iar pentru aceasta avem nevoie de un sistem de imigraţie modern, bazat pe puncte asemeni celor din Canada şi Noua Zeelandă“.

Federaţia Sindicatelor Germane (DGB) a făcut de asemenea apel la legislatori să creeze standard mai rapide ce vor permite imigranţilor cu statutul de „toleraţi“ şi celor aflaţi în ţară din motive umanitare să intre pe piaţa muncii.

Partidul anti-imigraţie, de extremă dreapta Alternativa pentru Germania a catalogat cererile lui Scheele drept de neînţeles, acuzându-l pe acesta că serveşte interesele companiilor care se folosesc de imigraţie pentru a reduce salariile muncitorilor germani.

Realitatea Live

24 Sept. 2021, 22:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
24 Sept. 2021, 22:04 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Carlos Ghosn vrea să clarifice lucrurile în memoriile sale ce urmează să fi publicate săptămâna aceasta: nu mai este acţionar la constructorul auto japonez Nissan Motor Co. şi este nerăbdător să îşi vândă participaţia pe care o deţine la grupul auto francez Renault SA, transmite Bloomberg.

Fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, un fugar urmărit de justiţia japoneză, a devenit mai pesimist cu privire la perspectivele alianţei în ultimele 11 luni care au trecut de la publicarea primei sale cărţi în limba franceză. Într-un capitol ce acoperă pachetul său salarial, Ghosn susţine că a dovedit loialitate şi încredere în companiile pe care le-a condus prin faptul că a păstrat acţiunile pe care le deţinea şi după arestarea sa în luna noiembrie 2018, scrie Agerpres.

“Nu mai sunt acţionar la Nissan, mulţumesc lui Dumnezeu”, a spus Ghosn într-un interviu realizat la Beirut, oraşul unde trăieşte după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare.

Alianţa Renault-Nissan, înfiinţată în 1999 când Carlos Ghosn a fost trimis de Renault să salveze Nissan, care la acea dată era în pragul falimentului, este “condamnată” din cauza luptelor interne pentru putere, susţine fostul preşedinte director general.

Ghosn a precizat că mai are o participaţie la Renault via acţiunile pe care Guvernul francez le-a sechestrat în cadrul unei investigaţii în derulare privind rezidenţa fiscală.

“Nu fac acest lucru pentru că nu am încredere în echipa managerială. Este pentru că nu am altă alegere”, precizează Ghosn.

Valoarea de piaţă combinată a celor două companii a scăzut cu aproape 30 de miliarde de dolari după arestarea lui Carlos Ghosn. Nissan a înregistrat doi ani consecutivi de pierderi şi anul trecut a prezentat un plan de relansare care presupune închiderea unor linii de producţie şi sacrificarea cotei de piaţă pentru profitabilitate. La rândul său Renault a luat şi el măsuri drastice după plecarea lui Ghosn, eliminând mii de locuri de muncă şi reducând capacitatea de producţie după ce anul trecut a înregistrat pierderi record.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală