Rusia lucrează la un sistem de plăți paralel în ruble pentru obligațiuni ca să evite colapsul

30 Mai 2022, 17:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Mai 2022, 17:22 // Actual //  bani.md

Rusia elaborează planuri pentru crearea unui nou sistem care să gestioneze plata obligațiunilor în ruble pentru a încerca să evite intrarea în incapacitate de plată, relatează Markets Insider.

Informația a fost dezvăluită de jurnaliștii de la Vedomosti, unul dintre cele mai mari cotidiene financiare din Rusia, aceștia notând că noul sistem ar urma să funcționeze precum cel creat deja pentru plata gazelor naturale în ruble de către „țările neprietenoase”.

Investitorii ar urma să fie nevoiți să își deschidă un cont în ruble și unul într-o valută străină la o bancă rusească, aceștia urmând să primească instrucțiuni despre modul în care se vor realiza plățile.

Sistemul ar permite Rusiei să facă plățile legate de obligațiuni în ruble care apoi ar urma să fie schimbate într-o valută străină, permițându-i investitorului să primească plata în moneda corectă.

Rusia n-a mai intrat în incapacitate de plată din 1918

„În prezent finalizăm acest mecanism, îl vom discuta în guvern. După aceasta, vom veni cu o ofertă pentru investitorii noștri”, a declarat pentru Vedomosti ministrul rus al Finanțelor, Anton Siluanov.

Rusia a reușit să își plătească obligațiunile în valută după invadarea Ucrainei la sfârșitul lunii februarie, în pofida așteptărilor răspândite că Moscova va intra în încapacitate de plată pentru prima dată după anul 1918.

Însă sarcina Rusiei a devenit și mai dificilă după ce săptămâna trecută Statele Unite au decis să pună capăt unei scutiri care permitea Moscovei să își plătească datoriile în dolari.

Această scutire a fost în vigoare de la începutul sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei, ca represalii la invazia Ucrainei lansată la 24 februarie, permițând Moscovei să eludeze o parte a sancțiunilor americane.

SUA închide portița folosită de Trezoreria de la Moscova

Washingtonul acceptase o scutire temporară pentru „a permite o tranziție ordonată și pentru a permite investitorilor să își vândă titlurile”, a explicat săptămâna trecută secretarul american al Trezoreriei, Janet Yellen.

Mutarea înseamnă că nicio instituție din SUA nu poate primi plăți legate de obligațiunile rusești fără să încalce regimul de sancțiuni impus de Washington.

Siluanov afirmă însă că noul sistem de plăți gândit la Moscova va permite Rusiei să evite cu totul sistemul occidental de plăți.

Potrivit unei liste întocmite de analiștii de la banca de investiții JP Morgan, Rusia mai are de făcut plăți în valoare de 1,8 miliarde de dolari anul acesta în legătură cu obligațiunile emise.

Fostul președinte și premier rus Dmitri Medvedev, în prezent vicepreședinte al Consiliului de Securitate al Rusiei, a avertizat la jumătatea lunii aprilie că intrarea Rusiei în incapacitate de plată ar reprezenta un „dezastru” pentru Europa.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală