Rușii au cheltuit peste 6 miliarde de dolari pe proprietăți imobiliare din Dubai

17 Mai 2024, 12:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Mai 2024, 12:48 // Actual //  Lupu Eduard

Cetăţenii ruşi au cheltuit cel puţin 6,3 miliarde de dolari pe proprietăţi imobiliare din Dubai de la începutul războiului din Ucraina, potrivit unui raport al laboratorului de cercetare al Observatorului Fiscal al UE al Școlii de Economie din Paris.

Potrivit datelor studiate de experți, de la începutul invaziei ruse în Ucraina până la începutul anului 2024, rușii ar putea cheltui 2,4 miliarde de dolari pentru achiziționarea de imobile în Dubai, iar cetățenii ruși au investit încă 3,9 miliarde de dolari pentru achiziția obiectelor în construcție. , în acest din urmă caz ​​s-a făcut doar prima plată de 10-20%, iar costul final poate fi semnificativ mai mare.

Potrivit unor scurgeri de informații pe care le bazează autorii raportului, înainte de începerea războiului, rușii dețineau proprietăți imobiliare în Dubai în valoare de 3,7 miliarde de dolari, doar cetățenii Indiei și Marii Britanii au investit mai mult în emirate decât cetățenii ruși. Autorii raportului notează că cifra de 6,3 miliarde de dolari este o estimare imprecisă, deoarece cercetătorii au folosit o varietate de surse, inclusiv contracte de utilități și contracte de chirie.

Autorii raportului au clarificat că rușii au început să vândă imobilele care au fost achiziționate în 2022–2023. Potrivit Bloomberg, afluxul de oameni și de capital încetinește, iar cei care s-au stabilit în Dubai își reduc investițiile și se întorc în Rusia sau caută oportunități de a se muta în țări mai prielnice vieții.

„Tendința este descendentă”, mai puțini ruși stabilindu-se în Emiratele Arabe Unite, potrivit lui Philippe Amarant, directorul Orientului Mijlociu la Henley & Partners, care prestează servicii de acordare a cetățeniei în schimbul investițiilor: „Unii dintre clienții mei ruși și-au redus investițiile în imobilile din Dubai achiziționate acum doi ani. Și-au lăsat mici investiții aici și s-au întors la Moscova, alții s-au mutat în alte jurisdicții accesibile și foarte atractive, cum ar fi Mauritius. Potrivit companiei imobiliare Betterhomes, deținătorii de pașapoarte rusești, care au ocupat locul 1 în 2022 la achizițiile imobiliare din Emiratele Arabe Unite, au trecut pe locul 3 în 2023.

Potrivit bancherilor care lucrează în Dubai, deși clasa de mijloc în general nu are dificultăți în deschiderea și menținerea conturilor bancare, unii ruși sancționați au fost respinși. Probleme au apărut și pentru cei asociați cu persoane sau funcționari sancționați din Rusia.

O verificare mai amănunțită este acum efectuată în legătură cu companiile rusești. Acest lucru se datorează atât presiunilor din partea Statelor Unite, care încearcă să prevină eludarea sancțiunilor, cât și faptului că, în februarie, Financial Action Task Force (FATF) a scos Emiratele Arabe Unite de pe lista neagră: acum autoritățile încearcă să-și demonstreze angajamentul față de normele FATF. În conformitate cu sancțiunile SUA, reglementările privind persoanele fizice și juridice din Rusia au fost înăsprite în ultimele luni de bănci precum Emirates NBD Bank, Mashreqbank, First Abu Dhabi Bank și filiala din Dubai a băncii de stat egiptene Banque Misr.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău