Secretul unei destinații mondiale de turism a ieșit la iveală: O mică insulă ajută Rusia pe ascuns

22 Iul. 2023, 07:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Iul. 2023, 07:30 // Actual //  bani.md

Războiul provocat de Putin în Ucraina acum 17 luni a dus la o bulversare a piețelor financiare și de afaceri din întreaga lume.

Occidentul a reacționat dur împotriva Rusiei impunând pachete de sancțiuni, însă Moscova a căutat alternative ilegale. Astfel, secretul dintr-o destinație mondială de turism din Oceanul Indian, Maldive, a fost dezvăluit. Mica insulă a facilitat pe ascuns tranzitul cipurilor fabricate în Statele Unite spre Rusia.

În anul după ce Rusia a invadat Ucraina, aproximativ 400.000 de semiconductori fabricați în SUA în valoare totală de 53,6 milioane de dolari au fost expediați în Rusia prin Maldive, potrivit datelor vamale analizate de Nikkei Asia.

Înconjurate de ape azurii și de soare pe tot parcursul anului, insulele Maldive sunt o destinație populară pentru turişti şi călătorii în luna de miere. Dar există o altă latură a acestei țări formată din insule liniștite și stațiuni pline de farmec. Este, de asemenea, un punct de tranzit pentru transporturile care eludează sancțiunile împotriva Rusiei.

Înregistrările analizate au acoperit transporturi evaluate la peste 50.000 de dolari (aproximativ 7 milioane de yeni) fiecare. Maldive a fost pe locul doi după China, inclusiv Hong Kong, în ceea ce privește astfel de importuri în anul de după invazie. Înregistrările pentru anul anterior invaziei care acoperă tranzacțiile de aceeași valoare minimă arată că nu există astfel de transporturi de cipuri din Maldive spre Rusia.
Potrivit datelor Națiunilor Unite, exporturile totale ale Maldivelor în 2021, excluzând serviciile, au ajuns la aproximativ 280 de milioane de dolari. Valoarea livrărilor de semiconductori din SUA din Maldive către Rusia este echivalentă cu 20% din această cifră. Livrările de semiconductori au crescut brusc în mai 2022 – în aceeași lună în care gigantul aerian rus Aeroflot a reluat zborurile între Male, capitala Maldivelor, și Moscova. Zborurile fuseseră suspendate din cauza invaziei Ucrainei din februarie.

Această creștere bruscă a venit în ciuda faptului că, potrivit lui Akira Minamikawa, director senior de consultanță la Omdia, piața semiconductoarelor din Maldive este inexistentă. Conform datelor vamale, 14 exportatori au trimis semiconductori din Maldive în Rusia. Niciuna dintre aceste companii nu părea să aibă sediul în Maldive.
O astfel de companie, Mykines Corp., cu sediul la Londra, a exportat chipuri în valoare de aproximativ 40 de milioane de dolari sau 80% din totalul livrărilor relevate. Financial Times a raportat în aprilie 2023 că Mykines a expediat în Rusia echipamente electronice în valoare de aproximativ 1,2 miliarde de dolari.

Compania nr. 2 pe listă a fost Pixel Devices din Hong Kong. Într-un răspuns către Nikkei, Pixel a recunoscut că exportă către companii rusești, dar a spus că „aderă strict la legile de control al exporturilor aplicabile entităților din Hong Kong” și „s-a considerat că nu încalcă nicio reglementare aplicabilă”.

Mărfurile expediate la nivel internațional printr-o țară intermediară sunt, în general, tratate în unul din două moduri. Unul este ca „reexport”, adică mărfurile sunt descărcate în port sau aeroport, vămuite și apoi reîncărcate pe o altă navă sau avion fără modificări pentru a fi expediate în altă țară.
Cealaltă modalitate o reprezintă „transbordările”. Fluxul de mărfuri este practic același ca în reexport, dar articolele sunt transportate în altă țară fără a trece prin vămuire în țara intermediară.

Potrivit datelor de la serviciul vamal din Maldive, aproximativ 169 de rufiyaa, sau aproximativ 10 dolari, articole semiconductoare au fost reexportate în Rusia în 2022. Un oficial al serviciului vamal din Maldive a declarat că datele despre transbordări „nu sunt incluse în statisticile de export și că datele nu sunt disponibile”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală