Un nou sistem ultra-inteligent bazat pe o interfață creier-computer, instruit pentru a prelua activitatea neuronală a creierului atunci când vede fața unei persoane noi poate prezice de cine vei fi și nu vei fi atras. Tehnologia va ști acest lucru chiar înainte să știi tu însuți asta, scrie playtech.ro.
Potrivit cercetărilor prezentate la o conferință recentă, prin potrivirea tiparelor neuronale cu datele existente ale unor participanți, algoritmul poate prezice dacă utilizatorii vor găsi fețe specifice atractive. Acest lucru se poate întâmpla chiar înainte ca utilizatorul să le vadă.
Tehnologia prezice de cine te vei îndrăgosti
Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga, care au realizat studiul au declarat că tehnologia lor ar putea crea o listă asemănătoare Netflix de recomandări generate algoritmic sau reclame direcționate bazate pe date neuronale. Dacă este specific sau nu pentru fețe rămâne de stabilit, dar cercetătorii sugerează că au descoperit o semnătură neuronală pentru exprimarea preferințelor în general, dincolo de atracția interpersonală.
„Prin compararea activității cerebrale a celorlalți, am găsit acum posibil, de asemenea, să prezicem fețele pe care fiecare participant le-ar găsi atrăgătoare înainte de a le vedea”, a declarat omul de știință al Universității din Copenhaga și autorul principal al studiului. „În acest fel, putem face recomandări de încredere pentru utilizatori – la fel cum serviciile de streaming sugerează noi filme sau seriale bazate pe istoricul utilizatorilor”.
În anumite privințe, tehnologia poate fi capabilă să intre în mintea utilizatorilor și să-și analizeze preferințele într-un mod mai autentic decât ceea ce ar oferi fiecare utilizator într-un sondaj sau interviu.
„Din cauza normelor sociale sau a altor factori, utilizatorii pot să nu-și dezvăluie preferințele reale în online”, a spus coautorul studiului Michiel Spapé în comunicat. „Prin urmare, comportamentul explicit poate fi părtinitor. Semnalele cerebrale pe care le-am investigat au fost preluate foarte devreme după vizionare, deci sunt mai mult legate de impresiile imediate decât de un comportament atent considerat”.