Training pentru refugiați și moldoveni vulnerabili despre Drepturile și Obligațiile Angajatorilor și Angajaților

26 Mart. 2024, 16:55
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
26 Mart. 2024, 16:55 // Slider //  MD Bani

Relația dintre angajatori și angajați este crucială pentru funcționarea eficientă pe piața muncii, iar drepturile și obligațiile acestora joacă un rol esențial în menținerea unui mediu de muncă echitabil și eficient. Subiectul este și mai sensibil în cazul persoanelor vulnerabile cum ar fi refugiații din țara noastră, dar și a moldovenilor aflați într-o situație socio-economică precară care au mai greu acces la informația valoroasă.

Ținând cont de acest aspect, organizația non-guvernamentală HEKS/EPER Moldova a inițiat în această lună, pe 24 martie, un eveniment informativ despre drepturile și obligațiile ambelor părți, mentorul trainingului fiind juristul Dorin Josan. 15 persoane au participat la discuții, majoritatea fiind refugiați din Ucraina. Specialistul a adus în prim plan aspecte legate de Codul Muncii. Astfel, cei prezenți au aflat despre condițiile de muncă pe care fiecare are dreptul să le ceară de la angajator pentru a-și securiza sănătatea. Au descoperit tipurile și procedura de încheiere a unui contract individual de muncă, dar și despre modificările și suspendarea acestuia. De asemenea, au luat cunoștință când un contract poate înceta. Nu s-a trecut cu vederea nici specificul regimurilor de muncă, contabilizarea timpului la serviciu și categoriile concedii.

Nu în ultimul rând, la training s-a vorbit despre aspectele juridice ale salariilor și alte beneficii prevăzute în contractul individual de muncă și stabilite prin lege.

Refugiații și moldovenii vulnerabili au putut să întrebe și să primească răspunsuri legate și de răspunderea disciplinară, responsabilitatea materială a angajatului și a angajatorului, controlul de stat și public asupra respectării legislației muncii.

Este important ca moldovenii vulnerabili și refugiații aflați în situație de criză să cunoască aceste aspecte și să solicite asistență și sfaturi legale în cazul în care întâmpină dificultăți în domeniul muncii. De asemenea, angajatorii trebuie să fie conștienți de obligațiile lor și să respecte drepturile angajaților conform legislației în vigoare, scopuri prioritizate de către Organizația Nonguvernamentală HEKS – EPER Moldova.

Instruirea a fost organizată la Chișinău, în cadrul Bibliotecii Naționale a Moldovei, locație în care organizația elvețiană cu sediul în Moldova inițiază periodic evenimente de instruire și informare a cetățenilor din țara noastră cu specific divers.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău