Tulpina H10N3 a gripei aviare a fost depistată pentru prima dată la om. În ce stare se află pacientul

01 Iun. 2021, 09:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
01 Iun. 2021, 09:54 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Tulpina H10N3 a gripei aviare a fost depistată pentru prima dată la om. Pacientul este un bărbat de 41 de ani, originar din estul Chinei.

Bărbatul din orașul Zhenjiang a fost internat în spital pe 28 mai, după ce a făcut febră și prezentat mai multe simptome.

În urma investigațiilor medicale, bărbatul a fost diagnosticat cu gripă aviară, H10N3, dar nu au fost oferite detalii despre cum s-a infectat.

H10N3 este o tulpină slab patogenă a virusului gripei aviare, iar riscul de răspândire pe scară largă este foarte scăzut, scrie Digi24.

La moment starea bărbatului este stabilă și în curând ar putea fi externat. Testele asupra contacților săi apropiați nu au relevat alte infecții.

În China sunt prezente mai multe tulpini ale gripei aviare, iar unele dintre ele infectează sporadic și oameni, de obicei lucrători la ferme de păsări.

Ultimul caz de infectări semnificative cu gripă aviară la om a fost în 2016-2017, când tulpina H7N9 a omorât aproximativ 300 de oameni.

Acesta este primul caz de gripă aviară la om cu tulpina H10N3, potrivit Comisiei Naționale de Sănătate din China.

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 17:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 17:57 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Piața mondială de zahăr va avea un surplus de producție în perioada următoare, în contextul tranziției globale spre automobilele electrice și a renunțării la biocombustibili produși din trestie de zahăr în Brazilia.

Conform unui studiu, cererea pentru etanol, care în Brazilia este produs în principal din trestie de zahăr, ar urma să înceapă să scadă în 2030, pe măsură ce automobilele electrice vor deveni mai răspândite. Aceasta va lăsa procesatorii de trestie de zahăr din cel mai mare exportator mondial fără altă opţiune decât să producă mai mult zahăr.

Această tranziţie în cea mai mare economie a Americii Latine este o lovitură pentru piaţa mondială a zahărului, iar consecinţele dureroase ale surplusurilor mondiale şi preţurilor reduse vor fi resimţite în ţări precum Thailanda şi India, care au un cost mai mari de producţie. În plus, va fi o lovitură pentru acei producători de etanol care recent şi-au majorat capacităţile de producţie.

„Este clar că adaptarea la noile tehnologii va reprezenta o ameninţare semnificativă pentru sectorul rafinării zahărului din Brazilia. Jucătorii din industrie ar trebui să înceapă să ia acest lucru în considerare atunci când vor lua deciziile de investiţii de acum încolo”, susţine Soren Jensen, care are o carieră de trei decenii în agribusiness.

Cel mai pesimist scenariu elaborat de autorii studiului șe așteaptă ca cererea pentru etanol se va reduce semnificativ până în 2035, până la 40%.

Începând din 2035 şi până în 2040 o cantitate suplimentară de 20% ar urma să fie pierdută, ceea ce va lăsa cererea de etanol la doar 40% din nivelul actual.

Brazilienii au început să adauge etanol în combustibili încă din anii 1970 iar cererea a explodat după 2000 când industria auto locală a început să lanseze pe piaţă automobile care rulează doar pe biocombustibili sau pe un amestec de etanol şi benzină.

În mod normal, brazilienii aleg unul din cele două tipuri de combustibili în funcţie de preţ.

Procesatorii brazilieni de trestie de zahăr pot face rapid trecerea de la producţia de zahăr la cea de etanol, ceea ce le permite să răspundă la modificările de pe piaţa mondială a zahărului.

În perioade în care există un surplus de zahăr, companiile braziliene de procesare de trestie produc mai mult etanol, ceea ce în multe cazuri contribuie la reducerea supraofertei mondiale de zahăr.

Folosirea automobilelor electrice înseamnă că Brazilia îşi va pierde capacitatea de a echilibra piaţa mondială a zahărului, afectând alte state producătoare care se luptă deja cu scăderea consumului pe măsură ce consumatorii preocupaţi de sănătatea lor evită zahărul.