Turcii trag mâța de coadă la construcția drumului Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești

16 Sept. 2022, 14:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Sept. 2022, 14:23 // Actual //  bani.md

Turcii de la Ozka Insaat progresează cu viteza melcului la construcția drumului segmentului Hîncești – Leova – Cahul – Giurgiulești.

În raportul prezentat de antreprenor, a fost menționat progresul fizic al lucrărilor de reabilitare a drumului R34 pe fiecare Lot în parte. Astfel, Lotul I înregistrează un progres de execuție de 23% și circa 30% pe Lotul II.

Conform raportului prezentat privind implementarea contractului de reabilitare a 83 km de drum se atestă o creștere a progresului lucrărilor cu 2-3 % lunar, în contextul în care de la ultima vizită în șantier directorul general al ASD, Sergiu Bejan a accentuat necesitatea creșterii progresului fizic al lucrărilor pe fiecare lot în parte, nu mai puțin de 8-9 %, fapt care va mobiliza procesul de construcție și reabilitare.

Astfel, în cadrul ședinței au fost formulate recomandări și stabilite acțiuni necesare pentru  a recupera o parte din întârzieri și pentru a grăbi procesul derulării lucrărilor. ,,Am subliniat importanța sporirii capacității de execuție și asimilare a investiției conform respectării proiectului de execuție, totodată am atenționat antreprenorul să acorde o atenție sporită privind întreținerea tronsoanelor de drum în reparație și organizarea șantierelor, prin instalarea indicatoarelor de limitare a vitezei, de atenționare a sectoarelor de drum cu denivelări, executarea marcajului temporar, în scopul asigurării siguranței rutiere”, a comunicat Directorul general al ASD, Sergiu Bejan.

Contractul semnat cu OZKA are o valoare totală de peste 56 milioane de euro, bani acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Antreprenorul și-a asumat obligația să finalizeze integral lucrările la sfârșitul lunii februarie a anului 2023.

În 2015, a mai fost organizat un concurs pentru aceste segment de drum, la care și-au anunțat intenția de participare tocmai 44 de companii. În aprilie 2016 s-a anunțat că Serenissima Costruzioni S.P.A., în asociere cu PST Group din Italia, au câștigat contractul, oferind cel mai mic preț – circa 53 de milioane de euro.

Italienii, care mai câștigaseră și contractul de reabilitare a drumului Soroca-Arionești, nu au mai apucat să facă careva lucrări pentru că a intrat în insolvență.

Ozka Insaat este o companie de construcții care a fost fondată în 1998 și în prezent are 350 de angajați (2020). Acționarul principal este Naim Özkazanç, care este și președinte de onoare al companiei.

Realitatea Live

03 Nov. 2024, 12:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
03 Nov. 2024, 12:49 // Actual //  Ursu Victor

Rusia a solicitat sprijin din partea „țării prietene” pentru a combate criza de pe piața untului, unde prețurile au crescut cu aproape 26% de la începutul anului. Autoritățile ruse au anunțat că pentru prima dată în istorie, Emiratele Arabe Unite au început să exporte unt în Rusia, conform unei declarații a serviciului de presă al Rosselchoznadzor, citată de Izvestia.

Din 18 octombrie, au fost importate 90 de tone de unt din Emiratele Arabe Unite, iar începând cu 27 octombrie, au început importurile și din Turcia. De asemenea, au avut loc negocieri pentru achiziții din India și Iran, au raportat surse din Ministerul Agriculturii.

Creșterea rapidă a prețurilor untului a început odată cu venirea toamnei, prețul crescând cu 5,07% în septembrie și cu 6,58% între 1 și 28 octombrie. Conform datelor de la Rosstat, acest salt de prețuri a fost cel mai mare înregistrat din octombrie 2007, când untul s-a scumpit cu 12,7% într-o lună. La sfârșitul lunii octombrie, creșterea anuală a prețului untului a ajuns la 25,7%, iar în supermarketurile din marile orașe, inclusiv Moscova, Sankt Petersburg și Ekaterinburg, au fost raportate numeroase cazuri de furturi.

Dmitri Leonov, vicepreședinte al „Rusprodsoyuz”, a explicat că criza pe piața untului a fost provocată de creșterea prețurilor la grăsimile importate, dificultățile întâmpinate de fabrici în operarea echipamentului importat și de deficitul de materie primă. De asemenea, lipsa personalului și creșterea ratei de politică monetară au contribuit la această situație. La sfârșitul lunii octombrie, mai multe mari fabrici au suspendat parțial sau complet producția de unt, inclusiv compania H&N (brandul „Prostokvashino”), „Milkom”, și diverse fabrici de lapte.

Pe 31 octombrie, vicepremierul Dmitri Patrușev a convocat o întâlnire urgentă pentru a discuta situația de pe piața untului, dând oficialilor un termen de două săptămâni pentru a stabiliza prețurile. Boris Cernîșov, vicepreședintele Dumei de Stat, a propus înghețarea prețurilor untului în rețelele de retail, care sunt acum monitorizate de FAS.

Autoritățile iau măsuri pentru a importa unt din străinătate, iar surse din Ministerul Agriculturii au menționat că se consideră posibilitatea de a scuti de taxe vamale untul importat din țări „prietene”, care nu fac parte din Uniunea Economică Eurasiatică.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău