Ucrainenii au dezvăluit cum au scufundat crucișătorul „Moskva”, nava amiral a Flotei ruse la Marea Neagră

14 Dec. 2022, 05:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Dec. 2022, 05:30 // Actual //  Lupu Eduard

Crucișătorul „Moskva”, care a fost scufundat de armata ucraineană în noaptea de 14 aprilie, a intrat în zona de distrugere a complexului de rachete „Neptun”, deoarece rușii credeau că ucrainenii nu au radare speciale, iar cele obișnuite nu puteau detecta nava, deoarece recunosc ținte doar la o distanță de cel mult 18 kilometri.

Și e adevărat, Forțele Armate ucrainene chiar nu au radare speciale, notează zn.ua. Cu toate acestea, pe 13 aprilie, în jurul orei 16:00, „Moskva”, care se afla la o distanță de 120 km de coastă, a fost detectat de un radar obișnuit, au dezvăluit rachetiștii ucraineni publicației UP, sub condiția anonimatului.
Din cauza dimensiunii obiectului de pe radar, ucraienii au ajuns la concluzia că este un crucișător rusesc. La urma urmei, doar nava amiral a Flotei Mării Negre a Federației Ruse putea fi de o asemenea dimensiune în acest sector al Mării Negre.

Sursele publicației notează că în timpul acestei operațiuni și vremea a fost de partea Ucrainei: erau nori denși deasupra mării, astfel încât semnalul de la radar s-a reflectat mai întâi de la aceștia la suprafața apei și apoi de la suprafața apei înapoi la nori.
„La momentul invaziei, nu aveam radare peste orizont, iar Rusia știa asta. Dar din moment ce norii erau foarte jos și semnalul de pe acest coridor dintre apă și nori nu avea unde să meargă, radarul a ajuns pe neașteptate la crucițătorul Moskva”, a spus interlocutorul publicației ucrainene.

Sursele UP presupun că rușii, din cauza încrederii lor că soldații ucraineni nu îi detectează, probabil nici nu au activat apărarea antiaeriană.

Forțele armate ucrainene și-au dat seama că „Moskva” a fost lovită atunci când crucișătorul a luat viteză pentru a se ascunde în spatele „turnurilor Boik”. Alte patru nave au început imediat să se îndrepte spre el din direcții diferite, iar un remorcher a părăsit Crimeea în direcția navei care se scufunda.
În seara zilei de 14 aprilie, Ministerul Apărării al Federației Ruse a confirmat că „Moskva” s-a scufundat. Epava sa este încă pe fundul Mării Negre.

Realitatea Live

24 Apr. 2024, 17:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
24 Apr. 2024, 17:31 // Actual //  Lupu Eduard

Un proiect esențial pentru securitatea energetică a Republicii Moldova, ce implică construirea unei linii electrice aeriene de 400 kV pentru interconectarea cu România, avansează cu sprijinul partenerilor externi. Comisia economie, buget și finanțe, împreună cu Comisia politică externă și integrare europeană, a examinat proiectul de ratificare a acordului de împrumut între Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, pentru realizarea Proiectului „Interconectarea rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România, faza II”.

Acordul de împrumut, în valoare de 30,8 milioane de euro, reprezentând 40% din bugetul total de 77 de milioane de euro al proiectului, va acoperi construcția liniei de 400 kV care va conecta localitățile Bălți și Suceava. Acest împrumut va avea o perioadă de rambursare de 18 ani, cu o perioadă de grație de 4 ani. Banca Europeană de Investiții va aloca încă 30,8 milioane de euro, prin realocarea unui cont de împrumut anterior, pentru implementarea primei faze a proiectului. În plus, Republica Moldova va primi un grant de 15,4 milioane de euro de la Uniunea Europeană, prin intermediul Platformei de Investiții de Vecinătate.

Proiectul nu doar va conecta rețelele electrice ale celor două țări, ci va include și reconstrucția stației electrice Bălți de 400 kV, precum și reabilitarea segmentelor de rețea electrică de transport din Republica Moldova. Aceste eforturi vor include înlocuirea elementelor de comutație și protecție, precum și a transformatoarelor electrice.

Această nouă interconexiune electrică reprezintă o etapă semnificativă în consolidarea legăturilor dintre Republica Moldova și România, având un impact pozitiv atât asupra securității energetice cât și asupra dezvoltării regionale și economice a ambelor țări.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău