Un brand de fițe atinge apogeul în 2024 – vânzări de 4 miliarde de euro

17 Feb. 2025, 13:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Feb. 2025, 13:49 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Hermès a prezentat raportul financiar pentru 2024 la sfârșitul săptămânii trecute, iar acesta a arătat că vânzările înregistrate au fost peste așteptări.

Grupul francez de lux a anunțat că vânzările au atins 4 miliarde de euro în al patrulea trimestru, o creștere de 18%. În plus, Hermès a obținut venituri de 15,2 miliarde de euro anul trecut.

Drept urmare, toți cei 25.000 de angajați ai Hermès vor primi un bonus de 4.500 de euro, potrivit Business Insider, citat de antena3.ro.

„Fidel angajamentului său ca angajator responsabil și dorinței sale de a împărtăși roadele creșterii cu toți cei care contribuie zilnic la aceasta, Hermès va acorda un bonus de 4.500 de euro tuturor angajaților săi”, se precizează într-un comunicat al companiei.

Hermès a făcut un obicei din a oferi bonusuri de sfârșit de an angajaților săi, iar suma a crescut constant în ultimii cinci ani. Compania a oferit un bonus de 1.250 de euro după rezultatele financiare din 2020, apoi un bonus de 3.000 de euro în anul următor.

Bonusul a fost majorat la 4.000 de euro după rezultatele financiare din 2022 și 2023.

„În 2024, într-un context economic și geopolitic mai incert, performanța solidă a rezultatelor atestă puterea modelului Hermès și agilitatea echipelor casei, cărora le mulțumesc călduros”, a declarat vineri Axel Dumas, președintele executiv al Hermès.

Rezultatele financiare ale companiei reprezintă un punct luminos în industria de lux, unde unele companii s-au confruntat cu dificultățile unei piețe în declin în 2024. Prețurile acțiunilor LVMH, Burberry și Kering au scăzut anul trecut.

Potrivit rapoartelor, consumatorii de lux din China și-au redus cheltuielile pe fondul unei crize economice, în timp ce inflația i-a determinat pe mulți americani să evite bunurile de lux scumpe. În Europa, incertitudinea politică i-a făcut pe cumpărători să ezite.

„50 de milioane de consumatori de lux fie au renunțat la piața bunurilor de lux, fie au fost forțați să o părăsească în ultimii doi ani”, a declarat Claudia D’Arpizio, de la firma de consultanță Bain & Company, într-un raport din noiembrie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

30 Mai 2025, 14:11
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
30 Mai 2025, 14:11 // Actual //  bani.md

Deși Republica Moldova are una dintre cele mai stricte legislații antifumat din regiune, minorii continuă să aibă acces facil la produse care conțin nicotină, în special la țigările electronice de unică folosință (cunoscute ca „vape-uri”). Un studiu realizat de Societatea de Pediatrie din Moldova, în 2023, arată că 36% dintre adolescenții cu vârste între 10 și 16 ani au declarat că utilizează țigări electronice. Statisticile arată că, în Republica Moldova, unul din trei minori a încercat țigările electronice, care continuă să fie vândute și promovate online, chiar dacă, de trei ani, legea interzice comerțul electronic al acestora, scrie realitatea.md. 

Astfel, în pofida legislației stricte, tinerii nu doar că au acces la aceste produse, ci le și folosesc frecvent, inclusiv în instituțiile de învățământ. Un vox populi realizat în contextul Zilei Mondiale Fără Tutun scoate la iveală dimensiunile reale ale acestei crize. Fenomenul ia amploare, iar părinții și societatea trag semnale serioase de alarmă cu privire la cât de accesibile au devenit aceste produse.

 

„Copiii și minorii le folosesc foarte des. Am și un frate mai mic, care e la școală, la gimnaziu – chiar și în clasa lui deja se folosesc țigări electronice. Părinții le dau bani pentru o plăcintă sau o apă, dar ei…”

„Acum, toți tinerii ăștia de 15, 14, 12, 13 ani stau cu fleacul ăsta în gură, fără să știe ce conține.”

Oamenii mai spun că minorii cumpără vape-uri de unică folosință online. Deși comerțul electronic este interzis, aceștia au acces la produse prin rețele sociale, grupuri de Telegram sau diverse site-uri.

„Am văzut multe site-uri și conturi pe Instagram care vând pufuri cu diferite arome și concentrații.”

„Comanzi online și nu îți cer niciun document de identitate. Pur și simplu îți vând. Poate fi pe Telegram, în cel mai rău caz, sau pe site-uri – sunt mai multe variante.”

„Am impresia că nici nu mai trebuie să mergi la magazin. Există o rețea online, iar acolo sunt băieți care fac business, ca în anii ’90, dar într-un alt format.”

Potrivit respondenților, lipsa controalelor, pedepsele ușoare și vânzătorii nepăsători sunt doar câțiva dintre factorii care alimentează fenomenul.

„Trebuie să luptăm cu rețeaua, trebuie să-i pedepsim pentru că vând minorilor. Cum altfel? N-au voie! Eu sunt lucrător comercial și nu înțeleg cum se poate. Și la mine au venit, dar imediat am întrebat: vârsta? Buletinul? Trebuie sancționați, prinși și amendați!”

„Pentru cei care încalcă legea, pedepsele ar trebui să fie cât mai mari. Eu cred că o singură amendă serioasă e suficientă pentru ca să nu mai repete.”

„Sunt mai ceva ca mierea. Statul e vinovat că le permite să fie vândute.”

Potrivit Serviciului Vamal, în 2023, în Republica Moldova au fost importate 6.500 de litri de lichid pentru vape-uri, iar în 2024 cifra s-a dublat, cea mai mare parte a vânzărilor având loc ilegal. Țigările electronice sunt promovate deschis și agresiv în cel puțin 30 de magazine online, inclusiv pe rețelele sociale precum Instagram, TikTok și Telegram. Tendința a fost confirmată și de controalele efectuate de Serviciul Fiscal de Stat. Astfel, în perioada 2022–2023, autoritățile au identificat 1.128 de conturi online care promovau produse din tutun și țigări electronice. În pofida sancțiunilor aplicate, în valoare totală de aproximativ un milion de lei, această practică continuă nestingherită.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO