Un ministru francez aruncă zarurile! A anunțat termenul când va intra Ucraina în UE. E valabil și pentru Moldova

22 Mai 2022, 17:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Mai 2022, 17:26 // Actual //  bani.md

Aderarea Ucrainei la Uniunea Europeană va lua ”indubitabil 15 sau 20 de ani”, a estimat, duminică, ministrul delegat francez pentru afaceri europene Clement Beaune, potrivit căruia ţara poate intra între timp în comunitatea politică europeană propusă de preşedintele francez Emmanuel Macron.

”Trebuie să fim oneşti. Dacă spunem că Ucraina va intra în UE în şase luni, un an sau doi ani, am minţi. Nu ar fi adevărat. Vor fi indubitabil 15 sau 20 ani, este foarte mult”, a declarat Beaune, a cărui ţară asigură până la 30 iunie preşedinţia semestrială a Consiliului UE, pentru postul Radio J, relatează AFP, citată de Agerpres.

”În acest timp, este nevoie de un proiect politic în care ucrainenii pot intra”, a adăugat reprezentantul Parisului.

Macron propune o „comunitate politică europeană”. Zelenski: Orice alternativă la aderare e un compromis între Europa și Rusia

Preşedintele francez Emmanuel Macron a explicat, joi, că eventuala ”comunitate politică europeană” pe care a propus-o la începutul lunii mai ar fi ”complementară” procesului de aderare la Uniunea Europeană şi nu ”o alternativă” la acesta.

Macron a prezentat acest proiect pe 9 mai în faţa Parlamentului European la Strasbourg, în plină dezbatere privind lansarea procesului de aderare a Ucrainei, ţară invadată militar de Rusia.

El afirma cu acea ocazie că ar fi nevoie de ”decenii” pentru ca Ucraina să adere la UE şi sugera că între timp ţara poate face parte dintr-o ”comunitate politică europeană” care ar putea include Regatul Unit, ţară ieşită din UE în 2020, sau Republica Moldova, mai scrie sursa citată de Agerpres.

Acest proiect, care ar urma să fie dezbătut la Consiliul European de la Bruxelles de la finalul lunii iunie, a fost deja criticat de unii lideri europeni, precum preşedintele lituanian Gitanas Nauseda, în opinia căruia proiectul ar reflecta o lipsă de voinţă de a integra rapid Ucraina în interiorul UE.

De asemenea, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a spus că orice alternativă la aderarea Ucrainei la UE ar fi de fapt un „compromis” între UE şi Rusia, răspunzând astfel iniţiativei preşedintelui francez Emmanuel Macron de creare a unei „comunităţi politice europene”, văzută ca o „anticameră” a Uniunii Europene.

„Nu avem nevoie de alternative la candidatura Ucrainei la UE, nu avem nevoie de astfel de compromisuri”, a spus Volodimir Zelenski, sâmbătă.

Ucraina, Republica Moldova și Georgia a depus cerere de aderarea la UE. Iar în data de 12 mai cea de-a doua parte a chestionarului, completat de către Republica Moldova, de aderare la Uniunea Europeană a fost transmisă, șefului Delegației UE la Chișinău, Janis Mazeiks, de către prim-ministra Natalia Gavrilița.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală