Vinurile rosé din Moldova apreciate la nivel internațional. Ocupă locul patru după numărul de medalii

18 Mart. 2022, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
18 Mart. 2022, 16:29 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Concours Mondial de Bruxelles — una dintre cele mai mari competiții de vinuri din lume — a organizat, în acest an, în premieră, un concurs specializat exclusiv pe vinurile rosé. În cadrul acestei ediții vinurile rosé din Republica Moldova s-au bucurat de o atenție deosebită din partea juriului, țara noastră ocupând locul patru după numărul de medalii obținute.

Competiția s-a desfășurat între 11-13 martie 2021, în Valladolid, regiunea Castilla-y-Léon din Spania. Peste 1000 de probe din 23 de țări au fost analizate, „în orb”, de către un juriu internațional. Moldova (alături de Portugalia), s-a clasat pe locul 4 în competiție, urmând Franța, Italia și Spania, scrie finewine.md.

În total, Republica Moldova a obținut 23 de medalii, dintre care două s-au ales cu cea mai înaltă distincție Grand Gold Medal, alte 5 au obținut medalia de aur și restul au fost premiate cu medalii de argint.

Două vinuri din Moldova au luat cea mai mare distincție a competiției — Grand Gold Medal — care se acordă la un consens al juraților de peste 92 de puncte.

Este vorba de Rosé de Purcari 2021 și Vinaria Poiana Rosé 2020.

Alte 5 vinuri moldovenești au primat medalia de aur.

  • Purcari Vinohora rosé 2021
  • Suvorov Cabernet Sauvignon rosé 2021
  • Sol Negru Cabernet Sauvignon rosé 2021
  • Chateau Vartely Inspiro Muscat rosé 2020
  • Cricova Pinot Meunier rosé 2018

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Iar restul au obținut medalii de argint. Menționez că la acest concurs medalia de bronz nu există, iar premiile se acordă pentru cel mult o treime de vinuri în concurs.

Silver medal

  • Rosé de Kazayak 2021
  • Kazayak Merlot rosé 2021
  • Kazayak Pinot Noir rosé 2021
  • Suvorov Merlot Kazayak 2021
  • Vinaria Bostavan Dor Merlot & Saperavi 2021
  • Vinaria Bostavan Wine Crime 2021
  • Domeniile Davidescu rosé 2021
  • Domeniile Davidescu rosé Sorbinte 2021
  • Chateau Cristi Bravoure Malbec 2021
  • Asconi June Pinot Grigio rosé 2021
  • Castel Mimi Rara Neagră rosé 2021
  • Vinum Estate Merlot & Pinon Noir rosé 2020
  • Crama Dionis rosé 2020
  • Agrici Wine Signature rosé 2020
  • Cricova Feteasca Neagră rosé 2020
  • Aurelius Brut rosé 2020

Titlul de cel mai bun rosé în competiție a fost atribuit unui vin din Franța, Cehia a câștigat cu cel mai bun rose demisec, iar România s-a impus cu cel mai bun spumant roze (Jidvei Winery, 2017 Mysterium Roze Brut).

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală