Numele lui este Emanuele Dascanio, are 38 de ani și toată viața a locuit la Milano. Provine dintr-o familie unde arta a stat mereu în capul mesei.
Grafitul, cărbunele și pânza îi sunt cei mai buni prieteni, însă dacă nu avea răbdare și inspirație, nu ajungea departei. Emanuele este un adept al curentului renascentist și la unele tablouri muncește peste 700 de ore.
Emanuele recunoaște că este perfecționist. Ăsta e blestemul și binecuvântarea sa. Blestem, pentru că unele tablouri îi fură câte 700-800 de ore. Binecuvântare, pentru că rezultatul justifică efortul depus.
“Maeștrii renascentiști munceau și mai mult. Eu sunt doar un amator”, dezvăluie Emanuele.
“În picturile mele contează detaliile. Nu-mi plac abstracțiile. Ador viața așa cum o vedem în fiecare zi. Îmi place natura moartă și portretele umane. Încerc din răsputeri să le imortalizez.”
Picturi, nu fotografii
Când Emanuele a făcut cunoștință cu Instagram-ul și alte rețele sociale care îi pot îmbogăți comunitatea de admiratori, gurile rele s-au grăbit să strige că în imagini nu sunt tablouri, ci fotografii. Asta l-a întristat și l-a bucurat, în același timp.
Tablourile lui nu sunt copii exacte ale unor oameni sau ale unor fotografii. De regulă, sunt produsul imaginației sale. Pictorul recunoaște că atunci când începe munca, nu știe sigur cum va arăta femeia pe care vrea să o ilustreze. Deciziile le ia pe parcurs, în funcție de cum își simte personajul și atmosfera de pe hârtie.
De regulă, artistul folosește grafit și cărbune. Uneori apelează la ulei, folosind tehnica maeștrilor renascentiști. Unul din pictorii săi preferați este Cennino d’Andrea Cennini.
Tehnica Proprie
El și-a dezvoltat propria tehnică timp de 10 ani. A început să facă pictură la vârsta de 6 ani, iar la 16 ani a înțeles că are nevoie de un stil care să-l diferențieze de alții. La 30 de ani a devenit unul din cei mai apreciați pictori hiper-realiști din lume.