Vladislav Zara, director ASP: Moldova riscă să nu mai poată elibera pașapoarte

02 Iul. 2021, 11:10
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
02 Iul. 2021, 11:10 // Actual //  MD Bani

După ce mai mulți concurenți electorali au acuzat Agenţia Servicii Publice că ar pune la cale organizarea unei licitaţii false de procurare a blanchetelor pentru acte de identitate, în sumă de aproximativ 500 de milioane de lei, instituția a venit cu unele precizări în acest sens, scrie Realitatea.md.

Vladislav Zara, directorul instituției, susține că licitația pentru blanchete trebuia inițial organizată în anul 2019, însă acest lucru nu s-a întâmplat nici în 2020, totul fiind amânat din cauza declanșării pandemiei de COVID-19.

Zara avertizează că stocul de blanchete rămase la ASP în prezent este mic, iar Republica Moldova riscă să nu mai poată elibera pașapoarte din luna septembrie.

„În prezent circa 1 000 000 de persoane – nu dețin niciun pașaport al cetățeanului Republicii Moldova  (PA) valabil în Registru de stat al populației (RSP), dar anterior au deținut pașapoarte în RSP (indiferent, unul sau două). Pe parcursul anului 2021 la peste 300 000 de pașapoarte (PA) expiră termenul de valabilitate. Pe parcursul lunii iunie curent a crescut numărul actelor de identitate solicitate de populație, fiind eliberate 63 000 de pașapoarte. În perioada estivală această cifră poate fi și mai mare. În cazul epuizării stocurilor de blanchete conform estimărilor menționate, ASP ar trebui să suspende activitatea în luna septembrie 2021, așteptând când va fi finalizată o licitație sau altă”, a declarat Zara.

Mai mult, directorul Agenției Servicii Publice, spune că acuzat presiuni din partea consilierilor prezidențiali, Ana Recenco și Veaceslav Negruță, care i-au cerut în mod expres să anuleze licitația pentru procurarea noilor blanchete, în valoare de peste 498 de milioane de lei.

De asemenea, în cadrul briefing-ului, directorul ASP a anunțat care estem, în prezent, stocul disponibil în țară de blanchete:

Zara a mai precizat că după etapă de depunere a ofertelor la 29 iunie 2021, Grupul de lucru pentru achiziții publice al ASP a calificat conform documentelor de calificare primul ofertant după prețul minim al ofertei (CertSign (România)) și a transmis propunerea tehnică către Departamentul Tehnologic al ASP pentru examinarea și prezentarea concluziilor referitor la corespunderea acestora cu cele solicitate în documentația de atribuire la licitație deschisă.

„După concluziile tehnice urmează etapele de evaluare, contestare (dacă va fi) și încheierea contractului. Pentru anularea procedurii de achiziție publică respectivă nu există temei juridic, or, prevederile art. 71 din Legea 131/2015 stabilesc clar condiţiile de anulare a procedurii de achiziţie publică”, a conchis șeful ASP.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală