Japonezul care a cumpărat bilete la Jocurile Olimpice în valoare de 40.000 $: de fiecare dată când mă uit la ele, plâng

19 Iul. 2021, 10:20
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
19 Iul. 2021, 10:20 // Au Bani //  MD Bani

În ultimii 15 ani, Kazunori Takishima a călătorit în întreaga lume pentru a susține Japonia la fiecare ediție a Jocurilor Olimpice, așa că a fost un vis să vadă evenimentul în orașul său natal, Tokyo. Dar când săptămâna trecută a fost anunțată o interdicție pentru spectatori din cauza Covid-19, acest vis s-a ruinat.

Bărbatul a cheltuit aproape 40.000 de dolari pe 197 de bilete pentru el și prietenii săi, pentru a se înghesui la cât mai multe evenimente posibile în timpul Tokyo 2020, care începe pe 23 iulie.

„A fost nevoie de o cantitate incredibilă de timp, efort și pasiune. Dar am fost atât de pasionat de Jocurile Olimpice încât, chiar dacă a fost foarte dificil și provocator, m-am bucurat de procesul de cumpărare a biletelor”, a declarat Takishima pentru sursa citată.

Takishima este un om de afaceri din domeniul imobiliar, în vârstă de 45 de ani. Acesta a calculat că, dacă ar fi urmărit toate evenimentele pe care le rezervase, ar fi doborât recordul mondial Guinness de prezență la evenimentele olimpice. El va primi acum o rambursare pentru biletele pe care le-a cumpărat.

„Tot ceea ce am acum este tristețea și, de fiecare dată când mă uit la bilete, plâng”, a declarat Takishima. „Sunt pur și simplu trist”.

Din cauza pandemiei de coronavirus, la evenimentele de la Jocurile Olimpice vor putea participa doar membrii presei și anumiți demnitari.

Decizia oficialilor olimpici de a interzice accesul spectatorilor a fost luată pentru a preveni răspândirea Covid-19. Japonia tocmai a intrat în cea de-a patra stare de urgență, pe măsură ce cazurile de coronavirus cresc, peste 1.000 de cazuri zilnice fiind raportate doar în Tokyo în această săptămână. Însă, Takeshima consideră că riscurile sunt scăzute, mai ales în condițiile în care milioane de oameni pe zi folosesc în continuare metroul din Tokyo.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII