Se obține mai ușor licența de antrenor la Chișinău? Dezvăluirile lui Dănuț Oprea

01 Sept. 2021, 19:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
01 Sept. 2021, 19:20 // Actual //  MD Bani

În ultimii ani, tot mai mulți fotbaliști români aleg să-și ia licențele de antrenori de la Școala Federală de Antrenori din cadrul Federației Moldovenești de Fotbal. Doar în ultimii ani, Dan Alexa (Licența PRO), Ianis Zicu și Marius Croitoru (Licența A) au făcut naveta la Chișinău pentru a obține diplomele de antrenor. În acest context, au apărut mai multe zvonuri precum că la Chișinău s-ar obține mai ușor licența de antrenor.

La rândul său, Gălățeanul Dănuț Oprea în vârstă de 48 de ani, ajuns șeful Școlii de Antrenori din cadrul FMF, dezminte categoric zvonurile într-un interviu oferit presei din România.

„Categoric, nu! Este o percepție total greșită. Nu este ușor, cursurile sunt structurate conform ultimelor norme de la UEFA. Vreau să vă spun că Școala Federală de Antrenori din cadrul FMF are acreditare de la UEFA și asta după un proces intens de reevaluare. În acest moment, Școala Federală de antrenori din cadrul FMF este acreditată de UEFA pentru următorii trei ani. Suntem monitorizați permanent și lucrăm după Convenția antrenorilor UEFA. Anul trecut am reușit să acredităm cursurile și la Asociația Națională Cultură, Educație și Cercetare a Republicii Moldova (ANACEC). Știu că au fost multe discuții în România, dar nu vreau să intru în polemici cu nimeni. Normal ar fi ca Școala Federală de Antrenori a FMF să primească respectul cuvenit. S-a tot vorbit că noi acceptăm cursanți fără diploma de Bacalaureat. În Republica Moldova, în anii trecuți, după 11 clase se intra direct la facultate fără diplomă de Bacalaureat. Acum, eu nu puteam să le interzic oamenilor să participe la cursuri pentru că nu aveau Bacalaureatul. În același timp, fiecare Asociație afiliată UEFA, conform noii Convenții a antrenorilor, semnată în 2020, are dreptul să facă anumite derogări, asta și în funcție de performanțele obținute de sportivi de a lungul carierei”, explică Dănuț Oprea.

La moment, la Chișinău, alte trei persoane din România sunt cursanți pentru a obține licența de antrenor. Este vorba despre Mihai Iosif, Robert Ilyeș și Romeo Surdu.

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală