COD GALBEN de polei și ghețuș. Recomandările Serviciului Hidrometeorologic de Stat

08 Feb. 2021, 14:46
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
08 Feb. 2021, 14:46 // Bani și Afaceri //  bani.md

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis astăzi un nou COD GALBEN de polei și ghețuș. Avertizarea meteorologică este valabilă până marți, 9 februarie, ora 11:00.

Astfel, Serviciul Hidrometeorologic de Stat recomandă: 

  • evitarea părăsirii imobilelor;
  • deplasarea pe trotuare, cu foarte mare atenţie, cu paşi mărunţi şi menţinerea echilibrului cu ajutorul mâinilor;
  • deplasarea cu viteză redusă atât în localităţi cât şi în afara lor;
  • echiparea maşinilor cu pneuri corespunzătoare şi folosirea preponderentă a frânei de motor;
  • păstrarea distanţei suficiente între vehicule, pentru a putea opri maşina în siguranţă;
  • evitarea atingerii cablurilor electrice căzute la pământ;
  • evitarea trecerii prin apropierea copacilor;
  • evitarea parcării autovehiculelor în apropierea copacilor, din care, sub greutatea depunerilor, ar putea să cadă crengi;
  • împrăştierea materialelor antiderapante, pentru reducerea alunecării.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală