Numele contează în afaceri: alegerea unui nume bun este vitală pentru noile companii care vor să iasă din mulţime şi să se contecteze cu clienţii.
Pe măsură ce internetul ia amploarea, o firmă nouă are nevoie de un nume care funcţionează bine şi în mediul online. Nu sunt suficiente produsele şi serviciile de calitate – cumpărătorii trebuie să poată găsi brandul cu uşurinţă şi să-şi poată aminti de el, scrie Ziarul Financiar.
Această problemă a creării unui nume bun de companie este actuală, deoarece numărul de firme noi a crescut considerabil în timpul pandemiei.
În Marea Britanie, un studiu a constatat că 835.494 de companii noi au fost înregistrate din 2020 până în ianurie 2021. Aceasta reprezintă o creştere cu 41% făţă de perioada precedentă de 12 luni, relatează BBC News.
Între timp, 4,4 milioane de businessuri au fost înfiinţate în SUA anul trecut, cu 24% mai mult decât în 2019.
Aceasta reprezintă o explozie de nume de companii noi în circulaţie. În mare parte, creşterea este datorată apariţiei unui nou val de companii de comerţ electronic, ca răspuns la nevoia oamenilor de a cumpăra online.
Pentru a sprijini antreprenorii care ar putea avea dificultăţi în a obţine un nume bun pentru compania lor, pe piaţă au apărut siteuri precum Alter, BrandBucket, Frozen Lemon, Wix sau Zyro.
„Cererea de nume de afaceri a crescut semnificativ în pandemie”, spune Deven Patel, fondatorul Alter.
Site-ul Alter începe prin a cere utilizatorului să introducă un cuvânt conectat la tipul de afacere pe care doreşte să îl creeze. Apoi oferă o serie de sugestii pe care le-a înregistrat, alături de preţul necesar.
De exemplu, dacă tastaţi „vin”, acesta vă oferă 10 opţiuni, inclusiv searchwine.com pentru 2.099 USD.
Cu toate acestea, multe firme îşi propun în continuare propriile nume, aşa cum au făcut fondatorii companiei norvegiene de biotehnologie, Clexbio. Partea „bio” a numelui este o alegere evidentă pentru o firmă de biotehnologie, în timp ce „clex” se referă la tehnologia pe care a dezvoltat-o în domeniul ingineriei ţesuturilor umane.
Directorul executiv şi cofondatorul Armed Hati a spus că vor ca numele să fie pe măsură.
„Am simţit că va declanşa interesul investitorilor, lăsându-ne să ne prezentem ca o companie de ştiinţe ale vieţii”, a declarat Hati, conform sursei citate.
Şi se pare că funcţionează. În prezent, firma primeşte recunoaşterea numelui, cel puţin în cadrul industriei sale. ”Da, acesta a fost rezultatul, iar prezenţa noastră online, în special pe Linkedin, ne-a certificat poziţia de jucător pe piaţă”.