Lanțurile globale de aprovizionare riscă să se prăbușească, avertizează organizațiile internaționale ale transportatorilor, într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite. Printre motivele enunțate se află și maniera în care au fost tratați transportatorii în timpul pandemiei.
Este cel mai grav avertisment adresat vreodată de aceste organizații care reprezintă 60 de milioane de angajați din transporturile maritim, rutier sau aerian.
Astfel, marinarii, șoferii de camioane și lucrătorii din transportul aerian au fost nevoiți să suporte carantina, restricții de călătorie și cerințe multiple privind vaccinarea și testarea anti-Covid, pentru a se menține în activitate. Acum, au ajuns cu toții într-un punct critic și avertizează că lanțurile globale de aprovizionare sunt în pragul colapsului, scrie Digi24.
Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.
Potrivit transportatorilor, problemele se pot accentua spre finalul anului, de sărbători.
Ei cer să aibă prioritate la vaccinare și să fie eliminate restricțiile care le sunt impuse odată cu valul 4 al pandemiei.
Într-o scrisoare deschisă adresată șefilor de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la pericolul “prăbușirii sistemului global de transport și aprovizionare” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și nu le este asigurat accesul la vaccinuri aprobate de OMS.
„Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul„, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.
„Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați”, mai transmite grupul respectiv.
Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun.
Unele porturi ar putea fi închise, valul 4 epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil în Marea Britanie, se mai arată în document.