Compania care a fost controlată din umbră de Plahotniuc a rămas fără director

11 Nov. 2021, 09:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Nov. 2021, 09:10 // Actual //  Lupu Eduard

La începutul acestei luni a fost demis din funcția de director general al SA Moldtelecom (100% din capital este deținut de stat), Viorel Postolachi.

Informaţia a fost confirmată de surse din cadrul companiei pentru mold-street.com, dar pe pagina WEB a companiei şi cea a Agenţiei Proprietăţii Publice nu este nicio informaţie în acest sens.

Demisie după ruperea contractului cu intermediar din Elveţia

Motivele acestei demisii nu au fost anunţate, dar ea vine la scurt timp după ce Moldtelecom şi Deutsche Telekom Global Carrier (TGC), au semnat un contract de parteneriat exclusiv privind prestarea de către TGC a serviciilor wholesale de terminare a traficului internațional de voce, începând cu 1 noiembrie 2021.

Până la începutul acestei luni acest tip de servicii a fost prestat timp de aproape un deceniu de Switchover AG, o companie elveţiană despre care s-a vehiculat că ar fi fost controlată de persoane apropiate lui Vladimir Plahotniuc.

Toți cetățenii Republicii Moldova atunci când au convorbiri internaționale prin rețeaua fixă, nu plătesc Moldtelecomului, ci unei companii intermediare din Elveția, declara acum ceva vreme Ion Sturza fostul  premier al Republicii Moldova.

O compania intermediară din Elveția, ar fi principalul beneficiar de pe urma prestării serviciilor de trafic de voce internațional prestate de Moldtelecom,  anunța expremierul Ion Sturza, în cadrul unei întrevederi cu reprezentanți și membri ai asociațiilor oamenilor de afaceri din Moldova

11 mil. USD – în Elveția

„Moldtelecom demonstrează cum se utilizează monopolurile de stat și cum se fură țara. Cel mai dulce la Moldtelecom a fost traficul internațional… La import sunetele vin din exterior în exclusivitate prin Moldtelecom, pentru că majoritatea operatorilor din extern doresc un singur punct de intrare. Este vorba de un business de aproximativ 12 milioane de dolari anual, care a fost perla coroanei. Acesta a fost transmis de vreo doi ani la o companie elvețiană, care face integrarea pe plan internațional și care ar fi intermediară cu alte companii, inclusiv France Telecom, Deutsche Telecom etc. În această perioadă tarifele de intrare au crescut de la 10 cenți pentru un minut, când Moldtelecom le făcea de unul singur, la 25 de cenți. Deci toți cetățenii Republicii Moldova dau bani unei companii prokladcă (intermediare). Grosul veniturilor rămân la această companie elvețiană. Aceste cifre sunt verificate și prezentate de oameni patrioți”, declara Ion Sturza.

Omul de afaceri sugera că firma elvețiană ar obține un profit anual de circa 11 milioane de dolari de la prestarea acestor servicii.

De-a lungul existenței sale Moldtelecom a fost controlat de partidele care s-au perindat la guvernare fără a beneficia de o independență managerială. Din anul 2009 și până în vara anului 2019 întreprinderea a fost condusă de șefi afiliați Partidului Democrat care gestiona fluxurile financiare de le Moldtelecom. În anul 2019 s-a constat că operatorul de telefonie a achitat unei companii elvețiene aproximativ 5,7 mil. de euro pentru servicii existente doar pe hârtie.

 

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău