Ion Ceban, enervat pe cei care fac lobby pentru companiile de publicitate: Nu ne speriați cu judecata

16 Mart. 2021, 15:12
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Mart. 2021, 15:12 // Actual //  MD Bani

Primarul general, Ion Ceban, se declară deranjat de cei care continuă să facă lobby pentru companiile de publicitate și să învinuiască primarul și executivul că au fost scos panourile publicitare de pe mai multe adrese din Chișinău.

„Curățenia este fără panouri. Pe Calea Orheiului, la toate sensurile giratorii, la toate intersecțiile. Și cineva ne sperie cu instanța de judecată, la început cu companiile de publicitate, mai nou cu politicienii de toată speța – galbeni, cafenii și foarte cafenii unii.

Nu ne speriați cu judecata. Am văzut că cineva plasează în spațiu public despăgubiri de 40 de milioane de lei care vor fi în urma deciziilor de judecată. Eu am o întrebare, de unde cunoașteți astfel de detalii? Sau decizia e scrisă undeva printr-un garaj? De unde se cunosc astfel de detalii?”, a declarat Ceban.

Primarul general al Capitalei spune că toate lucrările vor fi în procedură judiciară și juridică și sunt asigurate de Primăria municipiului Chișinău.

Dacă ar exista o decizie în defavoarea Primăriei, tot nu m-ar mira, ținând cont că ne obligă cineva să eliberăm acte permisive în Valea Trandafirilor, să întoarcem terenul de la Codreanca, unde sunt amenajate zonele pentru copii, în zona Dendrariului. Nu m-ar mira atunci că se va întoarce în funcție un „nene” la Cimitirul Sfântul Lazăr, care este filmat că a luat mită, asta după ce Instanța de Judecată i-a dat câștig de cauză”, a punctat primarul.

Ceban spune că astăzi orașul arată diferit, după ce au fost evacuate mii de panouri.

„Unele reglementări vor fi făcute, după ce va fi aprobat noul regulament, sper că va fi aprobat într-o bună zi. Nu înțeleg de ce CMC “murează” acest regulament. Vor să facă din el sarmale? Orașul astăzi a obținut șansa de a arăta altfel, fără aceste panouri masive”, a precizat Ceban.

Citiți și:

Primăria mun. Chișinău continuă să evacueze panourile de reclamă. Cum se schimbă la față capitala (FOTO)

 

Vedeți în continuare cum se scot panourile publicitare din Chișinău: 

Realitatea Live

11 Apr. 2025, 10:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
11 Apr. 2025, 10:13 // Actual //  Ursu Victor

Statele Unite au decis să înghețe, temporar, majorarea tarifelor vamale pentru mai multe țări, inclusiv Republica Moldova. În următoarele 90 de zile, taxa de import pentru mărfurile moldovenești pe piața americană va rămâne la nivelul de 10%, și nu va fi majorată la 31%, așa cum era planificat inițial de administrația fostului președinte Donald Trump.

Cu toate acestea, Ministerul Economiei a convocat pe 9 aprilie o reuniune cu 50 de exportatori moldoveni activi pe piața SUA pentru a analiza impactul acestei decizii asupra afacerilor lor.

Unul dintre cei mai afectați este producătorul de sucuri Speranța Con, care se teme că produsele sale nu vor mai fi competitive în condițiile noilor tarife. Compania ia în calcul reorientarea către Uniunea Europeană și piețele asiatice.

Vinificatorii afirmă că este încă dificil de evaluat efectul noilor tarife, dar și aceștia își propun extinderea pe piețele europene. Brandul de îmbrăcăminte Julia Allert atrage atenția că retragerea de pe piața americană ar fi complicată, în special din cauza dezvoltării puternice a comerțului online și a notorietății deja dobândite în rândul consumatorilor americani.

În sectorul IT și outsourcing, companiile moldovenești – în special cele din logistică și transport – consideră că tarifele nu le afectează direct, însă scăderea veniturilor în 2025 este evidentă. Peste 600 de companii care prestează servicii pentru piața americană resimt deja presiuni financiare, cauzate de măsurile protecționiste ale fostei administrații Trump.

Mediul de afaceri și autoritățile propun păstrarea și consolidarea poziției Moldovei în lanțurile globale de valoare adăugată, în special în industriile auto și textilă, sprijin guvernamental personalizat pentru fiecare categorie de produs afectat de noile tarife și demararea negocierilor cu partenerii europeni și identificarea de noi piețe externe pentru produsele moldovenești.

În anul 2024, exporturile Republicii Moldova către SUA au reprezentat 2,5% din volumul total, echivalentul a 90 de milioane de dolari, în timp ce importurile din SUA au atins 1,5% (135 milioane de dolari).

Principalele produse moldovenești exportate în SUA au fost vinuri de desert – 48% din totalul exporturilor, sucuri din fructe (în special de mere) – 14%, piese și dispozitive din plastic pentru transport – 9%, băuturi alcoolice – 5%, articole vestimentare – 3% și produse de cofetărie – 2%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU
NO COMMENT | PREȘEDINTELE CEHIEI, PETR PAVEL, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA CHIȘINĂU