Ion Ceban, enervat pe cei care fac lobby pentru companiile de publicitate: Nu ne speriați cu judecata

16 Mart. 2021, 15:12
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Mart. 2021, 15:12 // Actual //  MD Bani

Primarul general, Ion Ceban, se declară deranjat de cei care continuă să facă lobby pentru companiile de publicitate și să învinuiască primarul și executivul că au fost scos panourile publicitare de pe mai multe adrese din Chișinău.

„Curățenia este fără panouri. Pe Calea Orheiului, la toate sensurile giratorii, la toate intersecțiile. Și cineva ne sperie cu instanța de judecată, la început cu companiile de publicitate, mai nou cu politicienii de toată speța – galbeni, cafenii și foarte cafenii unii.

Nu ne speriați cu judecata. Am văzut că cineva plasează în spațiu public despăgubiri de 40 de milioane de lei care vor fi în urma deciziilor de judecată. Eu am o întrebare, de unde cunoașteți astfel de detalii? Sau decizia e scrisă undeva printr-un garaj? De unde se cunosc astfel de detalii?”, a declarat Ceban.

Primarul general al Capitalei spune că toate lucrările vor fi în procedură judiciară și juridică și sunt asigurate de Primăria municipiului Chișinău.

Dacă ar exista o decizie în defavoarea Primăriei, tot nu m-ar mira, ținând cont că ne obligă cineva să eliberăm acte permisive în Valea Trandafirilor, să întoarcem terenul de la Codreanca, unde sunt amenajate zonele pentru copii, în zona Dendrariului. Nu m-ar mira atunci că se va întoarce în funcție un „nene” la Cimitirul Sfântul Lazăr, care este filmat că a luat mită, asta după ce Instanța de Judecată i-a dat câștig de cauză”, a punctat primarul.

Ceban spune că astăzi orașul arată diferit, după ce au fost evacuate mii de panouri.

„Unele reglementări vor fi făcute, după ce va fi aprobat noul regulament, sper că va fi aprobat într-o bună zi. Nu înțeleg de ce CMC “murează” acest regulament. Vor să facă din el sarmale? Orașul astăzi a obținut șansa de a arăta altfel, fără aceste panouri masive”, a precizat Ceban.

Citiți și:

Primăria mun. Chișinău continuă să evacueze panourile de reclamă. Cum se schimbă la față capitala (FOTO)

 

Vedeți în continuare cum se scot panourile publicitare din Chișinău: 

Realitatea Live

03 Iul. 2025, 16:29
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Iul. 2025, 16:29 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Mai multe companii-fanion ale Europei – între care constructorul auto Mercedes-Benz și grupul de lux LVMH – conduc o campanie corporativă menită să îmblânzească răspunsul Bruxelles-ului la noile amenințări comerciale lansate de Donald Trump, scrie Bloomberg. Executivi ai unor grupuri din industria auto, bunuri de lux și băuturi spirtoase au avut întâlniri neoficiale cu oficiali americani și au presat capitalele europene să ajungă rapid la un acord pentru a evita o escaladare tarifară.

Potrivit surselor citate, lobby-ul include solicitarea de a scoate produse-simbol ale Statelor Unite – precum bourbonul – de pe lista de exporturi vizate de represaliile Uniunii Europene, în speranța că Washingtonul va renunța la taxele anunțate de până la 50 % pe automobile și metale. Miza este deadline-ul din 9 iulie, dată la care Casa Albă ar putea oficializa noile tarife.

Comisia Europeană a pregătit o listă de contramăsuri ce ar putea taxa exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde EUR, însă presiunile unor state membre și ale marilor grupuri industriale ar putea reduce pachetul de răspuns cu până la 70 miliarde EUR, spun sursele Bloomberg.

Industria europeană, îngrijorată de pierderile de piață și marjele tot mai subțiri pe piața americană, militează deschis – dar și pe canale diplomatice discrete – pentru un compromis rapid care să evite un nou război comercial transatlantic. Dacă negocierile eșuează, Bruxelles-ul ar putea activa setul de tarife de represalii chiar din luna august, lovind exporturi americane de agricultură, băuturi spirtoase și produse industriale.

De partea cealaltă, Trump susține că noile taxe sunt menite să „echilibreze” relațiile comerciale și să stimuleze producția în SUA, însă analiștii avertizează că un ciclu de tarife și contra-tarife ar afecta lanțuri de aprovizionare de miliarde și ar pune presiune pe creșterea economică de ambele părți ale Atlanticului.

Decizia finală a UE va depinde de rezultatul negocierilor de ultim moment, dar lobby-ul corporativ arată cât de mult cântărește sectorul privat în conturarea politicilor comerciale europene, atunci când locurile de muncă și profitabilitatea sunt puse în joc.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO