Românca care creează pantofi pentru Kim Kardashian, Dua Lipa, Rihanna, Kylie Jenner. Prețurile ajung de mii de euro

24 Ian. 2022, 14:15
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
24 Ian. 2022, 14:15 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Amina Muaddi este celebră în toată lumea pentru creațiile sale în materie de pantofi. Tocurile sale extravagante au făcut senzație pe cele mai cunoscute podiumuri. Printre clientele sale se numără atât persoane cunoscute din România, precum Ilinca Vandici și Cristina Ich,  cât și din întreaga lume, cum ar fi Kim Kardashian, Dua Lipa, Rihanna, Kylie Jenner.

Amina Muaddi, un designer de pantofi de origine română a lucrat pentru pentru L’Uomo Vogue și GQ US, de asemenea a colaborat cu Rihanna.

A creat brandul de pantofi care îi poartă numele și care a devenit cunoscută în toată lumea, însă puțin cunosc povestea celebrei Amina Muaddi. Ea este pe jumătate româncă și jumătate iordaniană.

„E adevărat că mama e româncă și tata iordanian, dar mă simt în aceeași măsură și italiancă, pentru că mi-am petrecut majoritatea vieții în Italia, deci e cultura pe care am experimentat-o cel mai mult. Am trăit primii șapte ani în Iordania, apoi nouă ani în România, iar de la 16 ani locuiesc în Italia. Am, deci, câte ceva din aceste trei culturi în mine”, a declarat Amina într-un interviu pentru elle.ro.

Părinții ei s-au cunoscut în tinerețe, chiar la facultate. Întrucât mama ei nu a putut rezista diferențelor culturale din Iordania, a plecat în România, sub pretextul de vacanță, dar au rămas acolo. Astfel, Amina Muaddi a locuit o perioadă cu mama ei în România, însă apoi s-au îndreptat spre Italia, unde s-au și stabilit.

Încă de la vârstă de 9 ani se vedea în lumea modei, respectiv studiile și le-a urmat în acest domeniu.

„Mai întâi în București, apoi în Focșani. Apoi am plecat în Italia, unde oricum îmi petreceam toate vacanțele, la sora mamei. Cred că mama nu m-a văzut niciodată trăind în Focșani. Tot timpul îmi spunea că vrea că eu să studiez în altă parte. Și o înțeleg. Cred că o tânăra de 16 ani care trăiește într-un oraș mare e total diferită de una care trăiește într-un oraș mic. Ești expus unor lucruri și experiențe la care eu nu aveam acces. Am plecat la Brescia, apoi m-am mutat la Milano, la facultate, și am absolvit Institutul European de Design. Știam ce vreau să fac încă de când aveam vreo 9 ani. Știam că vreau să lucrez în modă, nu aveam niciun fel de îndoială”, a mai povestit Amina Muaddi care și-a transformat visul în realitate.

Pantofii o pasionau de mică, asta era ceea ce îi plăcea cel mai mult, iar uneori purta încălțările mamei pe platforme.

Amina Muaddi încalță vedete celebre de la Hollywood, dar și din România. Ilinca Vandici și Cristina Ich îi poartă pantofii. Prețul unei perechi de pantofi sau de sandale create de aceasta pornește de la 600 de euro și poate ajunge la mii de euro, în funcție de model.

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII