Să curgă șampania. Producătorii francezi au înregistrat vânzări record în 2021

15 Feb. 2022, 09:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Feb. 2022, 09:50 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Producătorii francezi de şampanie au înregistrat anul trecut un nou record istoric de vânzări, depăşind precedentul record stabilit în 2019, pe măsură ce relansarea restricţiilor introduse în contextul pandemiei a dus la creşterea explozivă a exporturilor, în special în SUA, informează Reuters.

Uniunea Producătorilor de Şampanie (UMC) a anunţat luni în mod oficial că în 2021 vânzările au urcat la nivelul record de 5,7 miliarde de euro, cu 14% peste precedentul record de 5 miliarde de euro stabilit înaintea pandemiei.

Aproximativ 180 de milioane de sticle de şampanie, fiecare de 0,75 litri, au fost exportate anul trecut, cu 37% mai mult decât în 2020 şi cu 15% peste nivelul din 2019. În paralel, vânzările pe piaţa din Franţa au crescut cu 25% comparativ cu anul precedent până la nivelul de 140 de milioane de sticle, înregistrat şi în 2019, scrie Agerpres.

Vânzările către SUA, principala piaţă de export a producătorilor francezi de şampanie, au crescut cu 31% comparativ cu 2019, până la un record de 34 milioane de sticle. Datele UMC arată că piaţa din SUA a crescut în fiecare din ultimii 10 ani, exceptând scăderea înregistrată în 2020 din cauza măsurilor de carantină.

De asemenea, exporturile spre Marea Britanie au crescut cu 7% comparativ cu 2019, până la 29 milioane de sticle, iar exporturile spre Germania au crescut cu 28%, până la 15 milioane de sticle. Urmează Australia cu 12 milioane de sticle, graţie unei creşteri cu 53% a exporturilor comparativ cu 2019.

Preşedintele Uniunii Producătorilor de Şampanie (UMC), Jean-Marie Barillere, a subliniat că vânzările au fost stimulate de faptul că băutul şampaniei acasă a fost mai ieftin decât la restaurant precum şi de faptul că şampania a putut fi comandată online.

Aceste vânzări record constituie o veste bună pentru producători, care în 2021 s-au confruntat cu cea mai slabă recoltă din ultimii 40 de ani, după ce viile lor au fost devastate de îngheţ şi mucegai. Diminuarea producţiei de struguri nu ar trebui însă să afecteze cantitatea de şampanie disponibilă deoarece, în mod normal, producătorii vor putea să îşi folosească stocurile.

În fiecare an, aproximativ 310 milioane sticle de şampanie franţuzească, care beneficiază de o indicaţie geografică strict controlată, sunt vândute în întreaga lume în timp ce alte peste un miliard sunt stocate în pivniţe, în aşteptarea momentului adecvat pentru a fi savurate.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII