Cum să te îmbogățești pe YouTube. Ghidul copilului care câștigă milioane de dolari anual

29 Mart. 2021, 14:29
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
29 Mart. 2021, 14:29 // Au Bani //  MD Bani

Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de YouTube din lume, cu un canal principal care a atras 29 de milioane de abonați. Ryan Kaji este cunoscut pentru filmulețele sale în care deschide jucării sau realizează proiecte de artizanat.

Imperiul video al lui Ryan Kaji realizează majoritatea veniturilor sale din mărfuri, nu din reclame. De asemenea, Shion și Loann Kaji, părinții lui Ryan, au încheiat acorduri de sponsorizare și comercializare cu Walmart și Target și au semnat pentru emisiuni TV cu Nickelodeon și Amazon. Anul acesta, Kajis adaugă o linie de încălțăminte cu Skechers USA Inc. În total, produsele cu brandul Ryan’s World au generat vânzări de peste 250 de milioane de dolari în 2020, potrivit Chris Williams, a cărui companie PocketWatch Inc. se ocupă de activitatea de licențiere a familiei în afara YouTube . Ponderea Kajis din aceste vânzări a reprezentat de la 60% la 70% din cele 30 de milioane de dolari din veniturile lor anuale – devenind primul an în care compania de licențiere și-a depășit veniturile publicitare YouTube, scrie Bloomberg.

Timp de trei ani consecutivi, Ryan a realizat mai mult decât orice alt YouTuber, potrivit estimărilor de la Forbes. Operațiunea Kajis, care constă din opt canale separate și afacerea de merchandising corespunzătoare, servește drept model pentru alții, arătând că cele mai de succes operațiuni YouTube văd veniturile din publicitate ca o proporție în scădere din activitatea lor globală.

Ryan a apărut pentru prima oară pe YouTube la vârsta de 3 ani în videoclipuri în care deschidea și analiza jucării. Datorită carismei sale de pe ecran și a logicii inexplicabile a YouTube-ului, aceste videoclipuri au acumulat miliarde de vizionări.

Programarea lui Ryan a urmat tendințele schimbătoare ale YouTube și propriile interese pe măsură ce crește. „Când era mai mic, îmi plăcea să mă joc cu jucării, așa că am realizat o mulțime de videoclipuri cu jucării”, spune băiatul. Dar acum, „îmi place să fac videoclipuri despre jocuri, știință, arte și meserii, experimentând”. Pentru a se asigura că fiul lor nu trebuie să adopte YouTube ca loc de muncă cu normă întreagă, părinții lui Ryan au creat o serie de personaje în jurul său, transformând un canal numit inițial Ryan’s ToysReview în Ryan’s World. Acum, lista de personaje animate include Combo Panda și Gus Gummy Gator – ambele cu mai mult de 1 milion de abonați proprii. Pe canalul său principal, oamenii urmăresc aproape 1 milion de ore de videoclip în fiecare zi, potrivit companiei de analize Tubular Labs.

În 2017, Kajis s-a conectat cu PocketWatch, noua companie media a lui Williams. Au fost de acord să facă din PocketWatch partenerul lor exclusiv pe termen lung pentru videoclipurile lui Ryan – precum și pentru Combo Panda și Gus – și au luat o participație la acțiune în companie. Alți investitori ai PocketWatch includ United Talent Agency, ViacomCBS Inc. și Robert Downey Jr.

Williams, un veteran al primei rețele YouTube Maker Studios, a pus la punct un plan de franciză pentru a transforma Ryan’s World într-un gigant de licențiere pentru copii, cum ar fi Frozen sau SpongeBob Squarepants, ultimul care la un moment dat a câștigat peste 8 miliarde de dolari pe an pentru Nickelodeon. A contactat zeci de potențiali parteneri de licențiere și comercianți cu amănuntul. La acea vreme, canalele YouTube nu aveau experiență în vânzarea de jucării sau îmbrăcăminte, iar majoritatea companiilor erau reticente să se conecteze.

Walmart Inc. și-a arătat disponibilitatea de a-i acorda o șansă lui Kaji. Pe măsură ce echipa a lansat primele produse, a avut prima întâlnire cu fanii la un magazin din Bentonville, Arkansas, ocazie cu care și-a prezentat propriile jucării. Evenimentul a fost modest promovat, astfel că nimeni nu se aștepta la cine știe ce prezență, însă Ryan Kaji a fost pur și simplu luat cu asalt de un număr mare de fani, astfel că afacerea a explodat. Între timp, Kaji și PocketWatch și-au licențiat personajele pentru mai mult de 100 de parteneri diferiți.

Cu toate acestea, Kaji se confruntă și cu obstacole. În 2019 canalul principal a fost reclamat, iar problema nu a fost soluționată nici până acum.

Mulți alți creatori YouTube își propun să urmeze exemplul Kajis, diversificându-se în linii de jucării și alte mărfuri. Cocomelon, cel mai vizionat canal de pe YouTube, a lansat o linie de jucării în septembrie și a acordat licență episoade Netflix Inc., care s-a clasat rapid printre cele mai populare 10 emisiuni ale serviciului de streaming din SUA And Love Diana, o altă proprietate din PocketWatch stabil, s-a aliniat la aproape 50 de licențiați în doar câteva luni.

Realitatea Live

07 Mai 2024, 14:27
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Mai 2024, 14:27 // Actual //  bani.md

„S-a dorit aplicarea unei lovituri dure importatorului de banane, fiind scoase în evidență doar reţelele Linela şi Fidesco. De ce?” Bloggerul moldovean Eugeniu Luchianiuc este de părerea că Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) ar fi ascuns intenționat unele detalii importante în contextul scandalului bananelor cu pesticide depistate în câteva magazine din țară. Acesta a scris pe blogul său despre câteva lucruri stranii, în opinia sa.

„În primul rând, atunci când ANSA face aşa verificări, e obligată să ia trei probe: una o trimite la propriul laborator, a doua se duce la agentul economic, fiind pusă la dispoziţia şoferului camionului, iar a treia ar trebui să rămână la punctul de trecere a frontierei. În caz de ceva, firma trebuie să poată verifica dacă ANSA chiar are dreptate când spune că a depistat nu ştiu ce. Prima stranietate – ANSA nu a dat şoferului contraproba care i se cuvenea firmei. Eu personal am văzut imagini video (pe care, dacă va fi cazul, le voi publica) cum reprezentantul ANSA preia proba sa, dar în lipsa şoferului. Culmea este că reprezentantul ANSA, contrar tuturor prevederilor în vigoare, bagă proba ce se cuvine agentului economic în cutia de unde s-a prelevat proba, pe care o ambalează la loc. De ce a făcut asta? Cred că ar trebui să explice conducerea ANSA.

A doua stranietate – în presă mult s-a scris că agentul economic a semnat o declaraţie pe proprie răspundere că nu va pune în vânzare marfa până ce nu va obţine rezultatul analizei ANSA. Din câte am înţeles, astfel de declaraţii importatorii scriu aproape în fiecare zi la general şi de cele mai multe ori nu se fac nici un fel de controale. Deci, e o rutină. Acum, agentul economic de unde putea să ştie că marfa sa e verificată de ANSA, dacă ANSA, după prelevarea probelor, nu i-a comunicat acest lucru oficial şi nici contraproba nu i-a fost oferită şoferului. De unde avea să ştie că declaraţiile de rutină, de această dată e ceva pe bune?  E logic că a pus în vânzare marfa, care e uşor perisabilă şi putea să se piardă.

A treia stranietate – după ce ANSA a anunţat că a depistat bananele contaminate, agentul economic a cerut să i se spună unde e contraproba sa. Când aceasta a fost totuşi depistată în una din lăzi, unde a ascuns-o reprezentantul ANSA, ea a fost trimisă de urgenţă la expertiză la acelaşi laborator ANSA. Şi, surpriză – de data aceasta analiza a arătat că reziduul de pesticide clorpirifos în proba de banane analizată nu depăşeşte limita admisibilă. Deci, bananele care erau infectate, acum pot fi consumate bine mersi. Agentul economic a cerut şi a treia probă, care, conform legii, trebuia să fie la vamă – dar răspunsul ANSA a fost confuz. Să vedem dacă nu se vor întâmpla careva stranietăţi şi cu această a treia probă, la care agentul economic nu are acum acces”, scrie bloggerul.

În același timp, bloggerul Eugeniu Luchianiuc se întreabă următoarele:

„În locul importatorului, văzând aceste stranietăţi, eu aş cere o expertiză independentă, nu făcută de ANSA în condiţii numai de ei ştiute. Şi, încă o mare stranietate – deşi acest agent economic livrează marfă în toate reţelele comerciale din ţară, în prim plan au fost scoase doar reţelele Linela şi Fidesco. De ce? Cum credeţi?

Sunt multe indicii că s-a dorit aplicarea unei lovituri dure importatorului, care e cel mai mare din Moldova pe segmentul său. Şi de asemenea sunt indicii că s-a dorit anume scoaterea în prim plan a două branduri concrete. Oare de ce?”, adaugă acesta.

Recent, ANSA a solicitat retragerea din magazine a unui lot de banane din Ecuador, întrucât acestea ar conține pesticide. S-a aflat că ar fi fost puse pe rafturile de la magazinele Linella.

În replică, rețeaua Moldretail Group S.R.L, proprietara magazinelor Linella, a precizat că nu ține de responsabilitatea sa să verifice limita de pesticide. Conform companiei, importatorul S.R.L „Fruct Expert-Plus”, care a furnizat banalele, este unul dintre cei mai mari din Republica Moldova și lucrează cu mai multe rețele, însă alte magazine nu au for menționate în comunicatul emis de ANSA.

„Scandalul bananelor cu pesticide”: ANSA vine cu un nou mesaj adresat agenților economici

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău