Avtovaz va suspenda asamblarea mașinilor în Tolyatti și Izhevsk pe 5 martie, precum și în perioada 9 martie – 11 martie, din cauza lipsei continue de componente electronice, a anunțat serviciul de presă al producătorului auto.
Compania a menționat că salariul angajaților întreprinderii în zilele de nefuncționare va fi economisit total/parțial, scrie tass.ru.
„În legătură cu criza în curs de desfășurare a furnizării de componente electronice și pentru a preveni o scădere semnificativă a nivelului veniturilor angajaților companiei, administrația AvtoVAZ a luat următoarele decizii privind programul de lucru al întreprinderilor din Togliatti și Izhevsk: martie 5 2022 este declarată zi de pauză cu plată, iar perioada 9-11 martie este declarată inactivă, angajații fiind plătiți în cuantum de două treimi din salariul mediu lunar.
În același timp, AvtoVAZ spune că angajații pot folosi zilele din 9 până în 11 martie ca zile de vacanță cu plată integrală, cu un transfer din decembrie 2022.
Compania a subliniat că modificările de orar nu vor afecta serviciile responsabile cu asigurarea bunei funcționări a infrastructurii întreprinderii, precum și departamentele de inginerie implicate în lucrările la noi proiecte. Diviziile și filialele AvtoVAZ, angajate în producția și distribuția de piese de schimb, deservire tehnică pentru clienți, vor funcționa, de asemenea, conform programului obișnuit în această perioadă.
„Compania depune toate eforturile pentru a relua producția la fabricile sale din Tolyatti și Izhevsk cât mai curând posibil”, a spus compania.
Anterior, președintele AvtoVAZ, Nicolas More, a spus că situația cu deficitul de componente electronice continuă să fie dificilă pentru producător.
Avtovaz produce mașini și componente cu ciclu complet pentru două mărci – Lada și Renault. Unitățile de producție ale Avtovaz sunt situate în Togliatti – JSC Avtovaz, JSC Lada Zapad Togliatti, precum și în Izhevsk – LLC Lada Izhevsk. În 2021, Avtovaz a crescut vânzările de mașini pe piața rusă cu 2%, la 350,7 mii de unități. În același timp, ponderea Lada în segmentul autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare a scăzut de la 21,5% în 2020 la 20,9% în 2021.