VIDEO Cum afectează războiul piața medicamentelor? Directorul BP: Lucrăm în avans pentru a avea stocuri suficiente

12 Mai 2022, 12:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Mai 2022, 12:09 // Actual //  bani.md

Piața medicamentelor din Republica Moldova nu are de suferit prea mult în contextul războiului din Ucraina. Vasile Cazacu, directorul Balcan Pharmaceuticals, susține că există impedimente logistice, însă produsul brut ajunge la destinație.

Potrivit lui, cel mai mare risc, pe termen scurt, este ca întreprinderea să se confrunte cu lipsuri și neajunsuri. Bunăoară, din cauza acțiunilor militare din țara vecină, au fost perturbate livrările, iar termenii s-au mărit de două-trei ori.

Ucraina, Rusia, Belarus sunt producători semnificativi și cu o prezență semnificativă pe piața Moldovei, credem că există riscul unor deficituri temporare, până nu va fi găsită alternativă. 

Situația pandemică a demonstrat faptul că securitatea farmaceutică este una dintre prioritățile statului. La începutul pandemiei, majoritatea țărilor au interzis exportul de anumite medicamente de pe teritoriul său și s-a creat un vacuum de anumite produse, care ulterior a fost compensat. În ultima perioadă au apărut probleme mai mult logistice. Termenul de livrare.

Termenul de livrare a materiei prime, a ambalajelor, a altor excipienți s-a mărit semnificativ. A fost perturbată logistica atât pe cale maritimă, terestră, cât și pe cale aeriană. În unele cazuri, perioada de livrare s-a dublat, triplat ca timp și cost. Cu întârzieri, produsul ajunge în fabrică. Lucrăm în avans pentru a avea stocuri suficiente și pentru a asigura prezența medicamentelor pe piață”, a relatat Vasile Cazacu.

[bzplayer mp4=”https://bani.md/wp-content/uploads/2022/05/Balcan-3.mp4″ muted=”false” thumbnails=”true”]

Balkan Pharmaceuticals este cea mai mare fabrică de medicamente din Republica Moldova. Cu patru fluxuri industriale, întreprinderea asigură producerea a peste 200 de denumiri de medicamente, în diferite forme, doze și variații de ambalaj – comprimate, capsule, pulbere, fiole, flacoane. Compania are planuri ambițioase de extindere către piața CSI și UE, creșterea numărului de angajați, a cifrei de afaceri și a nomenclaturii.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII