Gavrilița s-a văzut cu omologul său din România. Au fost anunțate măsurile luate pentru fluidizarea traficului în vămi

10 Iun. 2022, 14:09
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
10 Iun. 2022, 14:09 // Actual //  MD Bani

Prim-ministra Natalia Gavrilița și omologul său din România Nicolae Ciuca au convenit azi asupra unui plan pentru deblocarea camioanelor de la frontiera moldo-română. Soluțiile pentru optimizarea traficului de mărfuri, la frontiera Republicii Moldova cu România și Ucraina, au fost identificate astăzi, în cadrul reunii interministeriale, de la București, anunță Guvernul.

În urma discuțiilor purtate, s-a decis asupra implementării planului de contingență, care conține următoarele măsuri necesare pentru fluidizarea traficului și deblocarea situației în vămi:

  •  Înființarea unui grup comun, care va coordona acțiunile autorităților din Republica Moldova și România în punctele de frontieră, pentru a reduce din presiunea existentă la moment și din timpul de așteptare pentru camioanele cu marfă;
  •  Primul punct vamal, unde controlul și vămuirea se va face în echipe mixte moldo-române va fi punctul de trecere Leușeni-Albița;
  •  Controlul vamal va fi operaționalizat pe partea română, prin dotarea cu mai multe dispozitive electronice de procesare a documentelor;
  •  Fluxurile de mărfuri vor fi organizate în funcție de încărcătură, spre exemplu pentru camioanele goale, va fi permisă traversarea în tranzit prin punctele de trecere de capacitate mică;
  •  Urmează a fi suplinit numărul de lucrători vamali pentru creșterea ritmului de procesare și eficientizarea activității în vamă;
  •  Programul de lucru între echipele de control din Republica Moldova și România va fi sincronizat;
  •  Autoritățile fitosanitare și sanitar-veterinare din România vor funcționa în regim de 24/7;
  •  În fiecare punct de trecere va fi verificată și prezentată situația funcționalității scanerelor, cântarelor și altor tehnologii de scanare și verificare a camioanelor.

Acestea sunt acțiunile care urmează a fi realizate la prima etapă. Etapa a doua a planului de contingență, care are drept scop normalizarea situației în punctele de frontieră, va avea la bază un plan de acțiune comun pentru evitare pe viitor a unor astfel de evenimente.

Anterior, transportatorii au adresat conducerii Republicii Moldova o scrisoare prin intermediul căreia cereau identificarea de către Chișinău și București a soluțiilor.

Șoferii camioanelor care transportă marfă se confruntă de mai mult timp cu faptul că trebuie să aștepte ore în șir la vamă, însă problema s-a intensificat după izbucnirea războiului din Ucraina. Anterior timpul estimat pentru controale era de circa 48 de ore, însă după izbucnirea războiului din Ucraina a ajuns la 4-5 zile.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală