Negre de la Fautor – cel mai bun vin roșu din lume. Istoria, tradițiile și legendele noastre – într-un singur pahar

28 Iun. 2022, 12:41
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
28 Iun. 2022, 12:41 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Fautor „Negre” 2017 este, oficial, cel mai bun vin roșu din lume. Onorabila distincție este cu atât mai importantă, cu cât vine din partea uneia dintre cele mai prestigioase competiții – Concours Mondial de Bruxelles. La sesiunea „Roșu & Alb”, ediția 2022, „Negre” a fost în topul clasamentului vinurilor roșii alese dintr-un total de 5 mii de vinuri din întreaga lume.

„Negre ”– identitate și terroir exprimate în arome și gusturi

„Negre” este un vin roșu de cupaj produs din două soiuri autohtone — Feteasca Neagră și Rara Neagră. Maturat în butoaie din lemn de stejar timp de 12 luni, vinul a căpătat un caracter puternic, o culoare rubinie, o aromă îmbătătoare de fructe roșii coapte și un gust condimentat și catifelat.

„Negre” este vin de excepție care îmbină armonios și echilibrat finețea soiului Feteasca Neagră și vigoarea soiului Rară Neagră. Elementele gustativ-olfactive ale strugurilor au dat naștere și denumirii „Negre”, iar rândunica imprimată pe etichetă este simbolul soiului Feteasca Neagră, numit în popor și „Coada rândunicii” sau „Păsăreasca neagră”.

Vinul poartă amprenta terroir-ului din microzona Tigheci, amplasată în proximitatea rezervației peisagistice Codrii Tigheciului si Teraselor râului Prut.  Aici, podgoriile care se întind pe o suprafață de 350 de hectare sunt atent îngrijite, scăldate generos de soare și dau naștere strugurilor cu un gust catifelat și delicat. De aici își iau sursa vinurile cu o identitate puternică și temperament semnate cu mândrie de familia vinăriei Fautor, care ne duc faima în întreaga lume.

Fautor Winery – o vinărie de generație nouă

Având o istorie viticolă cu dată recentă, Fautor Winery a fost fondată la sfârșitul secolului al XX-lea de o familie care și-a propus să creeze Vinuri inedite, pentru a oferi o explozie de emoții. Implicarea fiecărui membru al familiei în producerea vinurilor este reconfirmată și de logo-ul vinăriei: dublul „F” semnifică „Familia Fautor”, susținând siguranța și încrederea consumatorului în calitatea produsului finit.

Numele „Fautor” provine din limba latină și înseamnă „creator” – simbol al muncii depuse în podgorii și vinărie pentru crearea vinurilor care inspiră.

Vinăria se axează pe producerea vinurilor de calitate premium, care an de an obțin distincții la nivel internațional și se bucură tot mai mult de aprecierea consumatorilor din diverse țări.

Fautor Winery este  „Cea mai premiata companie vinicolă din Republica Moldova”, obținând cel mai mare număr de medalii la concursurile internaționale. De asemenea, vinurile din portofoliul Fautor Winery au obținut punctaje înalte din partea lui Robert Parker – cel mai influent și mai respectat expert internațional în domeniul vinului. Aprecierea înalta în plan mondial a vinurilor Fautor constituie un atu important în promovarea industriei vitivinicole din Moldova.

Descoperă vinurile Fautor!

www.fautor.wine | facebook.com/FautorWinery 

P.

Realitatea Live

31 Oct. 2025, 16:58
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Oct. 2025, 16:58 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Giganții globali ai industriei alcoolului traversează una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Valoarea de piață a celor mai mari producători de bere, vin și băuturi spirtoase listați la bursă a scăzut cu 830 de miliarde de dolari în ultimii patru ani, potrivit unei analize realizate de Bloomberg, citată de Agerpres.

Sectorul trece printr-o transformare structurală profundă, alimentată de schimbarea comportamentului consumatorilor, preocupările tot mai mari legate de sănătate și presiunile economice globale.

„Avem o schimbare structurală în desfășurare: oamenii beau mai puțin”, a explicat Sarah Simon, analist la Morgan Stanley, avertizând că marii producători sunt forțați să se adapteze rapid unui model de consum complet diferit.

Acțiunile unor companii precum Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff), Pernod Ricard, Rémy Cointreau, Brown-Forman (Jack Daniel’s) și Treasury Wine Estates au coborât în 2025 la minimele ultimului deceniu. În China, titlurile gigantului Kweichow Moutai se tranzacționează cu peste 40% sub vârful atins în 2021.

Criza este alimentată de tarifele comerciale americane, de dobânzile ridicate care reduc cheltuielile de consum, dar și de creșterea prețurilor materiilor prime. În China, restricțiile privind consumul de alcool la evenimente oficiale și scăderea încrederii gospodăriilor au amplificat declinul.

Marile grupuri din industrie se confruntă cu niveluri ridicate ale datoriilor, restructurări și o volatilitate crescută a managementului. În ultimul an, companii precum Diageo, Rémy Cointreau, Campari, Treasury Wine, Molson Coors și Suntory și-au schimbat directorii generali, iar Moutai a pierdut doi președinți în mai puțin de doi ani.

Un sondaj Gallup arată că, în SUA, ponderea adulților care consumă alcool a coborât la cel mai scăzut nivel din 1939, anul în care au început măsurătorile. Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile americane promovează reducerea consumului de alcool, accentuând declinul în rândul generațiilor X, Y și Z.

„Impactul asupra consumului de alcool este de patru ori mai mare decât cel al crizei financiare. Nu ne vom întoarce la ritmurile de creștere din trecut”, avertizează Laurence Whyatt, analist la Barclays.

Pentru a compensa pierderile, marii producători lansează băuturi fără alcool și explorează noi segmente de piață. Carlsberg a introdus un cidru non-alcoolic, campari a lansat băutura Crodino în SUA, diageo a cumpărat brandul american Ritual Zero Proof, iar divizia de băuturi a LVMH, Moët Hennessy, a investit în producătorul de spumant fără alcool French Bloom.

Cu toate acestea, perspectivele rămân sumbre. Analista Sarah Simon afirmă că acțiunile companiilor din industria alcoolului primesc acum cele mai multe recomandări negative dintre toate firmele de bunuri de consum din Europa.

„Industria alcoolului începe să semene tot mai mult cu cea a tutunului — o comparație de neimaginat acum cinci ani”, spune Andrew Gowen, director de cercetare la Bell Asset Management, adăugând că declinul vânzărilor va forța companiile să reducă costurile și să lanseze produse mai ieftine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII