(FOTO) Fashion Soiree: 20 de branduri autohtone și-au prezentat colecțiile de vară. A adunat peste 500 de spectatori

29 Iun. 2022, 10:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
29 Iun. 2022, 10:45 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Designerii locali și ambasadoarele de modă au celebrat creația vestimentară autohtonă, în cadrul evenimentului Fashion Soireee. În minunata grădină a Muzeului Național de Istorie, 20 de branduri locale, cele mai apreciate din țara noastră, au prezentat noile colecții de vară în cadrul acestui eveniment special de comunitate. O atmosferă minunată, cu muzică live a adunat peste 500 de spectatori, inclusiv guest star-uri și personalități publice.

Ediția din acest an a Fashion Soiree a fost despre responsabilitate, coeziune socială și grija pentru viitor în designul vestimentar. Sâmbătă, 25 iunie, iubitorii de modă au admirat un catwalk, prezentat pe podium de actrițe, bloggerițe, femei de afaceri și oameni creativi.

„Am trăit o experiență fashion formidabilă, în compania brandului autohton Georgette, la Fashion Soiree. La ediția din acest an, am avut onoarea să prezint două ținute superbe”, a povestit cântăreața Natalia Gordienko.

Diana Zaiaț, jurnalista și producătoarea TV a rămas și ea încântată de ținutele pe care le-a prezentat.

„N-am crezut vreodată că o rochie poate să îți dea atâtea emoții. O îmbraci, dar ea parcă e vie și nu vrei deloc să o mai scoți de pe tine. Eu așa ceva nu am mai întâlnit. Să faci lucrurile așa ca oamenii să aibă fiori la propriu. Rochiile Kasandruta parcă-s vrăjite. Felicitări!”, a spus jurnalista și producătoarea TV Dina Zaiaț.

La ediția din acest an a Fashion Soiree și-au prezentat colecțiile brandurile: Florii, Rodica Nicov, Tricon & My Revival, Alina Bradu, Irene Vitali, Anastasia Posh, Duca, March Again, Yulia Efros, Ramuri, Damiane, Julie Anne Millenary, Evadeya, Kasandruța, Nicole Storm, Ionel, Etnopera, Julia Alert și Georgette.

Despre caracterele gingașe, dar puternice ale moldovencelor au vorbit ținutele cu inspirație tradițională și stilisică originală. Ii care au luat forma unei salopete sau rochii asortate cu catrințe îndrăznețe.

„Veşminte, care sunt un infinit de iubire, frumuseţe şi inspiraţie, timpul sporindu-le farmecul si desăvârşindu-le, pentru că ele nu sunt despre tendinţe sau momente trecătoare, ci sunt despre valori si lucruri care durează”, a menționat Angela Guțu, designera brandului Florii.

Ne-au oferit acea puritate feminină de nedescris rochiile din stofe naturale și dantelă artizanală cu istorie, în nuanțe de alb sau bej pal. Acele rochii care pot fi purtate azi și lăsate mâine moștenire.

Alți designeri au scos în evidență simplitatea, reușind să transforme stilistica minimalistă într-o estetică îndrăzneață, artistică. A fost prezentat pe podium și stilul elegant, de mână cu cel casual sau sport, prin costume clasice inedite sau rochii care curg pe siluetă precum izvoarele.

„Coasem absolut tot, începând de la costume și terminând cu rochii de seară, rochii de fiecare zi. Avem o piață cu branduri autohtone demne de podiumurile din lumea mare”, a menționat Ion Duca, creatorul brandului cu același nume.

Culori multe, valori, identitate și haine cu povești – toate sunt despre ediția Fashion Soiree din acest an. Cele două seri au fost acompaniate de muzică live, de vocea melodioasă a cântăreței Felicia Dunaf și de băuturile savuroase oferite de Campari, brand care a avut rolul de partener al evenimentului.

Ținutele noastre de zi cu zi sunt haina personalității noastre. Acest subiect a fost descusut în cadrul workshopului „Frumusețea vine din interior”, de către doctorul de suflete Lorina Buga și Life & NLP Coach-ul Felicia Cheibaș.

Și pentru că vara este despre mult soare și, deci, despre cum ne protejăm ochii cu stil, în ajutor ne-a venit Nathaniel Kowalsky, cu accesoriile deosebite by Felicia Optic Center.

Duminică, Fashion Soiree a organizat, în premieră, un pop-up shop – un târg de modă cu branduri autohtone și reduceri speciale pentru toți iubitorii de fashion.

„Este o tradiție de vară ca să avem acest eveniment de fashion. În perioada pandemică a fost mai dificil, dar iată că din nou am revenit într-o atmosferă foarte frumoasă, în aer liber, mai ales că avem și o locație deosebită, grădina Muzeului de Istorie.” a menționat Marcela Lozovanu, director executiv APIUS.

Alături de evenimentul fashion a fost partenerul general Moldindconbank, banca cu cea mai înaltă eficiență financiară în sistemul bancar autohton și totul a fost pus pe roate datorită DIN INIMA și Berlizzo Events.

Șirul de evenimente anuale Moldova Fashion Days are drept scop promovarea producătorilor autohtoni de modă și este organizat de Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS) cu susținerea proiectului Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID și Suedia.

Continuăm să transformăm Chișinăul în capitala designului moldovenesc. Contribuim la promovarea industriilor creative din țara noastră!

Paginele de Facebook ale brandurilor prezente pot fi găsite mai jos:

Georgette: https://www.facebook.com/search/top?q=georgette
Julia Allert: https://www.facebook.com/julia.allert.92
Anastasia Posh: https://www.facebook.com/AnastasiaPosh
Kasandruta: https://www.facebook.com/Kasandruta-456163304420401
Tricon&My Revival: https://www.facebook.com/Tricon.Revival
Duca: https://www.facebook.com/DucaClothing
Flori: https://www.facebook.com/Florii.shop
Etnopera: https://www.facebook.com/traditiinoi
Ionel: https://www.facebook.com/ionel.md
Irene Vitali: https://www.facebook.com/storepointirene
Rodica Nicov: https://www.facebook.com/NicovRodica
Evadeya: https://www.facebook.com/EVADEYA.md
Nicole Storm: https://www.facebook.com/nicolestorm.brand
Alina Bradu: https://www.facebook.com/alina.bradu.3
March Again: https://www.facebook.com/MarchAgain
Ramuri: https://www.facebook.com/ramuriclothes
Yulia Efros: https://www.facebook.com/yuliaefrosbrand
Damiane: https://www.facebook.com/cornerleatheraccessories
Julie Anne Millenary: https://www.facebook.com/julieannemillinery

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 09:19
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
20 Aug. 2025, 09:19 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Transgaz SA, singurul operator de transport și sistem de gaze naturale din Europa care administrează integral două rețele naționale de transport din țări diferite – România, stat membru UE, și Republica Moldova, stat non-UE –, și-a dublat în prima jumătate a anului veniturile obținute din activitatea de pe piața moldovenească, notează profit.ro.

Potrivit raportului financiar, în ianuarie–iunie 2025, veniturile din transportul de gaze din Republica Moldova au însumat 147 milioane lei, aproape dublu față de 77 milioane lei în aceeași perioadă a anului trecut. Totuși, comparativ cu România, unde veniturile din transport au atins 1,34 miliarde lei, cifra obținută în Republica Moldova rămâne de aproape zece ori mai redusă.

Activitatea pe teritoriul Republicii Moldova este gestionată de filiala Vestmoldtransgaz, la care Transgaz deține indirect 75% din acțiuni. Infrastructura de transport din Moldova aparține însă companiei Moldovatransgaz, fiind închiriată și amortizată pe o perioadă de cinci ani. Contractul cu Moldovatransgaz oferă drept de utilizare a rețelei, însă nu și de prestare directă a serviciului public, iar riscurile de mentenanță și reparații capitale rămân responsabilitatea Moldovatransgaz.

La nivel de grup, Transgaz aproape și-a triplat profitul net consolidat în prima jumătate a anului 2025, acesta urcând la 518,9 milioane lei, față de 183,8 milioane lei în perioada similară din 2024. Rezultatul include performanțele Vestmoldtransgaz, dar și recenta achiziție a Petrostar SA, companie specializată în inginerie tehnologică și proiectare pentru industria de petrol și gaze, unde Transgaz a preluat 51% din capital.

Transgaz este controlată de Secretariatul General al Guvernului României, care deține 58,5% din acțiuni, fiind listată la Bursa de Valori București din 2007. La un preț de 49,05 lei/acțiune, capitalizarea de piață a societății depășește 9 miliarde lei.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII