Mai repede decât viteza luminii! Se poate. Reparația linei ferate Giurgiulești – Galaţi, gata în proporţie de 80%

01 Iul. 2022, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iul. 2022, 14:49 // Actual //  bani.md

Lucrările de reparaţii la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, care este nefuncţională de 22 de ani şi care va facilita traficul de mărfuri la graniţa cu Republica Moldova, sunt terminate în proporţie de 80%. Oficiali din cadrul CFR anunţă că efectivele care lucrează la reabilitarea tronsonului, în regie proprie, au fost crescute de la 70 la 100 de persoane.

În Portul Galaţi, feroviarii continuă lucrările de reparaţii, în regie proprie, pentru redeschiderea liniei de cale ferată 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz, în lungime totală de 4,7 kilometri, dintre care 3,58 kilometri linie cu ecartament larg.

 „În ultimii 22 de ani, pe linia de cale ferată 706 J Cale Largă – Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz nu a mai circulat niciun tren de marfă dinspre sau înspre Republica Moldova. Volumul traficului de mărfuri, prin punctul feroviar de frontieră din Portul Galaţi, a intrat pe un trend descendent încă din perioada 1990-2000, când pe această linie au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina. Redeschiderea acestei linii, în lungime totală de 4,7 kilometri, va avea un impact economic important, atât prin creşterea traficului de marfă pe teritoriul României, dar şi a volumului de cereale, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova”, anunţă, joi, CFR Infrastructură.

Lucrările din Portul Galaţi sunt executate de Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi, în regie proprie, pe două şantiere: linia de cale ferată  Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (3,58 kilometri) – ecartament larg şi linia CF Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 kilometri) – ecartament normal.

„Începând cu data de 20 (iunie – n.r.) am avut, în medie, 70 de oameni pe lucrare, iar în această dată pentru grăbirea execuţiei acestei lucrări suntem cu un efectiv de 100 de persoane. La acest moment, noi am reparat în proporţie de 80% această linie de cale ferată. Se execută lucrări de înlocuire traverse, înlocuire materiale mărunt de prindere. De asemenea, mai avem dispersate încă două echipe de lucru care desfăşoară buraj tehnologic şi într-un alt punct de lucru înlocuire traverse material mărunt şi burajul tehnologic specific”, a declarat, joi, Viorica Grecu, şef Divizie Tehnică în cadrul CFR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea, miercuri, într-o postare pe Facebook, că reparaţiile la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi sunt în plină desfăşurare, iar redeschiderea acestei linii de cale ferată va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucrainia, via Republica Moldova, în Portul Galaţi.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

17 Dec. 2025, 14:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
17 Dec. 2025, 14:02 // Actual //  Grîu Tatiana

Salariul minim pe țară va fi majorat de la 1 ianuarie 2026 la 6 300 de lei lunar, față de 5 500 de lei în prezent, ceea ce înseamnă o creștere de aproximativ 15%. Pentru un program complet de muncă de 169 de ore, remunerația minimă va corespunde unui tarif de doar 37,28 lei pe oră. Hotărârea a fost adoptată în ședința Cabinetului de miniștri din 17 decembrie.

Tot de la începutul anului viitor, salariul mediu lunar pe economie va ajunge la 17 400 de lei, în creștere față de 16 100 de lei în anul 2025. Autoritățile susțin că aceste ajustări au drept scop stimularea pieței muncii, creșterea atractivității ofertelor de angajare și menținerea stabilității forței de muncă.

Decizia a fost adoptată în pofida solicitărilor formulate de sindicate. Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) a cerut stabilirea salariului minim la 8 050 de lei începând cu 1 ianuarie 2026 sau, cel puțin, la 7 800 de lei, nivel care ar acoperi minimul de existență al unui salariat cu un copil aflat în întreținere. Potrivit CNSM, varianta aprobată reduce raportul dintre salariul minim și salariul mediu la 39,1%, sub pragurile recomandate la nivel european.

Liderii sindicali au mai atenționat că salariul minim propus nu acoperă necesitățile elementare de trai și nici nu permite acumularea unei pensii minime fără subvenții consistente din bugetul de stat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII