VIDEO Canicula și restricțiile de trafic sunt de vină! Serviciul Vamal explică de ce avem iar rând de TIR-uri la vamă

04 Iul. 2022, 15:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
04 Iul. 2022, 15:10 // Actual //  Lupu Eduard

Rândurile de camioane la hotar, formate în weekend, se datorează caniculei, potrivit Serviciului Vamal. Responsabilii din cadrul autorității ne-au comunicat că șoferii de TIR preferă să pornească la drum dimineața, din cauza restricțiilor de circulație impuse în contextul temperaturilor ridicate.

Așadar, rândurile se formează în prima parte a zilei. Ulterior, se verifică actele și mărfurile, iar șoferii traversează punctele de control, până seara fiind fluidizat traficul.

„Suntem în perioada caniculară, când este restricționată circulația pe traseele naționale. În mare parte, șoferii pornesc la drum la 5-6 dimineața. Din acest considerent, dimineața sunt mai multe camioane. Pe parcursul zile sunt procesate și este permisă trecerea. Dacă vedeți informația pe care am plasat-o în aceeași zi, seara, nu era nici un mijloc de transport. Transportatorii aleg ora convenabilă și se apropie la postul vamal. Noi de fiecare dată sugerăm să acceseze pagina web sau să ne telefoneze la Centrul unic de apel, să se informeze care sunt posturi mai puțin aglomerate și să opteze pentru ele”, a declarat pentru Realitatea Serviciul Vamal.

Precizăm că luni, 4 iulie, autoritățile au anunțat că la Sculeni staționează circa 100 de camioane, iar șoferii erau îndemnați să opteze pentru Leușeni și Costești, unde se atestă trafic minim a vehiculelor de mare tonaj. Responsabilii punctau că actualmente punctul de control se află în proces de modernizare și renovare, iar capacitatea maximă de procesare este de până la 120 de vehicule zilnic.

În weekend, la adresa redacției Realitatea au parvenit imagini de la Leușeni, unde staționau zeci de vehicule de mare tonaj. Secvențe video similare au apărut în spațiul public și săptămâna trecută, iar problema șoferilor nu este una nouă.

Anterior, transportatorii petreceau câte 48 de ore în vamă, iar după izbucnirea războiului în Ucraina timpul de așteptare a ajuns chiar și la cinci zile. Mai mult, s-a înregistrat și un caz de deces în rândul conducătorilor de vehicule care așteptau controalele.

Realitatea a abordat de mai multe ori subiectul, iar presa de peste Prut a vizitat punctele de control și a discutat cu șoferii și oficialii. Autoritățile române afirmau că nu pot schimba situația peste noapte, menționând că există probleme de infrastructură.

În iunie, transportatorii au adresat o scrisoare conducerii Republicii Moldova, cerând soluționarea chestiunii la nivel înalt, în colaborare cu Bucureștiul. Situația părea să se îmbunătățească după ce Natalia Gavrilița și Nicolae Ciucă au convenit despre implementarea vămuirii comune, însă acum două săptămâni au început să apară noi informații despre rândurile de camioane de la frontieră.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău