După o serie surprinzătoare în care ceasurile de lux au crescut în valoare, cum ar fi acțiuni, imobiliare și criptomonede, se pare că Rolex Daytona nu este imun la forțele gravitației financiare.
Cosmograful preferat de mulțime Ref. 116500 a fost într-o scădere de câteva luni de la vârful de la mijlocul lunii martie, la aproximativ 48.500 de dolari, în scădere cu peste 16% până la aproximativ 39.500 de dolari, potrivit datelor de la Watch Charts.
Declinul respectivului referent, împreună cu alții din familia sa, conduce la o scădere mai mare a performanței mărcii pe piața secundară, care a scăzut cu peste 10% în ultimele trei luni, conform Watch Charts. Scăderi similare se întâmplă și celorlalte două ceasuri Sfântul Graal la care s-au înghesuit colecționarii în timpul pandemiei: Audemars Piguet Royal Oak și Patek Philippe Nautilus.
„Lumea ceasurilor a devenit, în ultimii câțiva ani, un ecou în anumite privințe”, a spus fondatorul WatchCharts, Charles Tian, pentru Insider. În cele din urmă, acest lucru a creat un nivel extrem de interes nu doar pentru primele trei mărci, ci și pentru modele individuale foarte specifice, care sunt practic imposibil de cumpărat într-un magazin.
Fascinația a dat chiar și o creștere majoră altor mărci elvețiene bine stabilite, care se întâmplă să ofere modele care seamănă mult cu cele mai bune alegeri. Totuși, ceva a părut să intre la sfârșitul anului trecut, care i-a împins pe cumpărătorii Daytona, Royal Oak și Nautilus spre o frenezie.
Paul Altieri, fondatorul Bob’s Watches, un important reseller Rolex, a declarat pentru Insider că piața a fost deosebit de fierbinte din octombrie până la începutul lunii mai, timp în care prețurile au crescut „părea ca peste noapte”. De atunci, Altieri a spus că a văzut o scădere a pieței pentru Daytonas la magazinul său, deși ceva mai puțin pronunțată decât piața de revânzare mai mare urmărită de Watch Charts.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!