Ceasurile Rolex nu mai sunt imune la gravitațiile financiare. Prețul la cel mai râvnit cosmograf continuă să scadă

17 Iul. 2022, 12:07
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Iul. 2022, 12:07 // Actual //  bani.md

După o serie surprinzătoare în care ceasurile de lux au crescut în valoare, cum ar fi acțiuni, imobiliare și criptomonede, se pare că Rolex Daytona nu este imun la forțele gravitației financiare.

Cosmograful preferat de mulțime Ref. 116500 a fost într-o scădere de câteva luni de la vârful de la mijlocul lunii martie, la aproximativ 48.500 de dolari, în scădere cu peste 16% până la aproximativ 39.500 de dolari, potrivit datelor de la Watch Charts.

Declinul respectivului referent, împreună cu alții din familia sa, conduce la o scădere mai mare a performanței mărcii pe piața secundară, care a scăzut cu peste 10% în ultimele trei luni, conform Watch Charts. Scăderi similare se întâmplă și celorlalte două ceasuri Sfântul Graal la care s-au înghesuit colecționarii în timpul pandemiei: Audemars Piguet Royal Oak și Patek Philippe Nautilus.

„Lumea ceasurilor a devenit, în ultimii câțiva ani, un ecou în anumite privințe”, a spus fondatorul WatchCharts, Charles Tian, ​​pentru Insider. În cele din urmă, acest lucru a creat un nivel extrem de interes nu doar pentru primele trei mărci, ci și pentru modele individuale foarte specifice, care sunt practic imposibil de cumpărat într-un magazin.

Fascinația a dat chiar și o creștere majoră altor mărci elvețiene bine stabilite, care se întâmplă să ofere modele care seamănă mult cu cele mai bune alegeri. Totuși, ceva a părut să intre la sfârșitul anului trecut, care i-a împins pe cumpărătorii Daytona, Royal Oak și Nautilus spre o frenezie.

Paul Altieri, fondatorul Bob’s Watches, un important reseller Rolex, a declarat pentru Insider că piața a fost deosebit de fierbinte din octombrie până la începutul lunii mai, timp în care prețurile au crescut „părea ca peste noapte”. De atunci, Altieri a spus că a văzut o scădere a pieței pentru Daytonas la magazinul său, deși ceva mai puțin pronunțată decât piața de revânzare mai mare urmărită de Watch Charts.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII