Prăbuşirea criptomonedelor diminuează oferta celor mai căutate ceasuri de pe piaţa second-hand, reducând preţurile pentru modelele greu de procurat de la Patek Philippe şi Rolex.
Oferta de ceasuri trofeu, precum Rolex Daytona sau Patek Nautilus 5711A, „este acum mult mai mare”, a declarat platforma de tranzacţionare online de ceasuri Chrono24, scrie ZF.
Recenta prăbuşire crypto „a avut un impact direct asupra preţurilor ceasurilor de lux de la mărci precum Rolex şi Patek Philippe”, a declarat compania, care are sediul în Karlsruhe, Germania, şi care are mai mult de jumătate de milion de ceasuri listate la vânzare pe site-ul său.
Scăderea preţului pentru cele mai căutate modele este cel mai recent indiciu că piaţa ceasurilor de lux second-hand, cândva în plină ascensiune, începe să piardă ritmul. Valorile în creştere ale criptomonedelor au creat o nouă clasă de cumpărători de lux, ceea ce a dus la o creştere fără precedent a preţurilor pentru modele, în special pentru mărci precum Rolex, Audemars Piguet şi Patek. Acum, când multe jetoane digitale au fost martelate, aceşti consumatori dau înapoi.
Tim Stracke, co-directorul executiv al Chrono24, a declarat că retragerea pentru unele modele reprezintă o consolidare, deoarece preţurile pentru cele mai căutate ceasuri scad mai aproape de cele ale ceasurilor similare.
În acelaşi timp, Stracke a declarat că volumele de tranzacţionare pe platforma, care pune în legătură comercianţii sau vânzătorii privaţi cu cumpărătorii, au crescut cu peste 50% în prima jumătate a anului.
Preţul unui Patek Philippe Nautilus 5711A, care se vinde cu aproximativ 35.000 de dolari la vânzare cu amănuntul, a urcat la 240.000 de dolari în primul trimestru, potrivit Chrono24. Acum, ceasul sport din oţel cu cadran albastru ajunge la aproximativ 190.000 de dolari.
Chrono24 a observat creşteri de preţ pentru ceasuri precum Girard-Perregaux Laureato, precum şi pentru multe modele Cartier şi Breitling. Cererea a crescut, de asemenea, pentru aproape toate modelele din colecţia Omega Speedmaster, rezultat al unei colaborări cu marca soră Swatch, potrivit Chrono24.
Chrono24, care se gândeşte la o potenţială ofertă publică iniţială, a declarat că se aşteaptă la o creştere suplimentară a vânzărilor globale tranzacţionate pe site în a doua jumătate a anului.