Fostul deputat Alexandru Slusari, într-o postare pe facebook, a scos la iveală aranjamentele petroliștilor când au generat o criză a carburanților în luna iunie. „Declarațiile demnitarilor de stat precum că se importă mai puțin și se reexportă în Ucraina sunt lipsite de logică”.
„Statistica denotă minciuna acestor declarații. Vedem că în luna aprilie s-a importat circa 40 mii de tone de motorină, iar în mai importul a fost de aproape 58 mii tone de motorină și nu a fost nici o criză de combustibil. În iunie cantitatea importată de motorină crește până la aproximativ 66 mii tone, însă anume în aceasta lună să începe dezmățul pe piață, când fermierii asaltau benzinăriile cu canistre”, explică Slusari.
Potrivit fostului deputat, aparent în luna iunie s-ar fi reexportat mai multă motorină în Ucraina. „De fapt, de exemplu în aprilie din Moldova au fost reexportate aproape 25 mii tone de motorină sau circa 62 % din toata cantitatea importată. În mai reexportul a constituit peste 34 mii tone sau circa 58 % din volumul importat. Iar în iunie am avut reexportul de diesel puțin peste 33 mii tone sau 50 % din cantitatea importată”.
„De la o poștă să vede că în luna iunie, pe fundalul unui trend ascendent de prețuri pentru produsele petroliere, petroliști șmecheri au creat un deficit artificial, la care au reușit să comercializeze motorina la prețuri exagerate, prin numerar și peste plafonul legal. Iar unii demnitari au devenit tradițional în calitate de paravan pentru mafia petrolier”, a punctat Slusari.
„Apropo, în iulie vedem cum s-a micșorat importul de motorină cu aproape 14 mii tone, însă brusc a dispărut problema deficitului și reexportului Știți de ce? Prețurile la produsele petroliere s-au micșorat brusc. Ce au făcut Consiliul Concurenței, ANRE, Guvernul, comisia parlamentară pentru economie, buget și finanțe ? Au făcut rapoarte sterile și au semnat memorandumuri de colaborare impotentă. Adică continuă mimarea unor activități inutile, însoțite de PR ieftin”, a mai punctat fostul deputat.