Kia și Hyundai, date în judecată. O postare pe TikTok a arătat hoților cum să fure mașinile

22 Sept. 2022, 17:55
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
22 Sept. 2022, 17:55 // Au Bani //  MD Bani

Potrivit unui clip devenit viral în rețeaua TikTok, anumite modele de autoturisme Kia și Hyundai pot fi pornite folosind nimic altceva decât un cablu USB și o șurubelniță.

Aparent, cei doi producători auto au omis cu bună știință o dotare de securitate esențială, în lipsa căreia mașinile sunt mult mai ușor de furat. Potrivit acuzațiilor depuse la un tribunal din Statele Unite, anumite modele de autoturisme Kia fabricate între anii 2011 – 2021 și modele Hyundai cu an de fabricație între 2015 – 2021, nu vin echipate cu sistem electronic de imobilizare a motorului. Concret, este vorba despre autoturismele prevăzute cu cheie de contact tradițională, scrie go4it.ro.

Aparent, introducerea opțiunii pentru card „mâini libere” s-a făcut prin integrarea funcției de imobilizare a motorului direct în modului acestui sistem, proiectanții neglijând faptul că aceasta era o dotare opțională a mașinii. Ulterior, când omisiunea a fost sesizată de producătorii auto, aceștia ar fi ales în mod deliberat să omită imobilizatorul electronic din echiparea autoturismelor prevăzute cu cheie de contact.

Acest dispozitiv aparent critic, ieftin și foarte comun, este menit să împiedice șuntarea cheii de contact, pornind motorul fără a mai trece prin validarea codului de securitate transmis de cheia proprietarului.

Fără acest sistem de securitate prezent pe orice alt model de autoturism fabricat în ultimii cel puțin 20 de ani, furtul auto devine practic o joacă de copii, folosind instrucțiuni obținute pe TikTok.

Kia și Hyundai au refuzat să comenteze litigiul în curs, dar au precizat că dispozitivele de imobilizare au devenit standard pentru vehiculele lor după 1 noiembrie 2021.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:42 // Actual //  bani.md

Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.

Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.

Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.

Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.

În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.

Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.

Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.

Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală