Disperarea lui Putin! Recrutează și piloții de avioane civile

24 Sept. 2022, 15:18
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Sept. 2022, 15:18 // Actual //  bani.md

Angajaţii de la companiile aeriene şi aeroporturile din Rusia au început să primească notificări de recrutare, după ce preşedintele Vladimir Putin a ordonat o mobilizare militară parţială, a informat vineri ziarul Kommersant, citând surse apropiate situaţiei, transmite Reuters.

Angajaţii a cel puţin cinci companii aeriene, inclusiv transportatorul rus de top Aeroflot  şi personalul a peste 10 aeroporturi au primit notificări în decurs de o zi de la ordonarea mobilizării de către Putin, potrivit ziarului.

Conform unor surse din trei companii, 50-80% dintre angajaţi ar putea fi chemaţi, o sursă apropiată Aeroflot spunând că peste jumătate din personalul de la trei companii aeriene ale grupului ar putea fi recrutat, a spus Kommersant.

Aeroflot a refuzat să comenteze.

Majoritatea piloţilor din companiile aeriene sunt ofiţeri de rezervă pregătiţi în departamentele militare ale şcolilor de zbor sau soldaţi care au terminat serviciul militar.

Cel puţin cinci companii au început să întocmească, iar două au trimis deja, liste cu angajaţii care urmează să fie scutiţi de mobiloizare, întrucât scutirea este critică nu doar pentru piloţi şi controlori de trafic aerian, ci şi pentru specialiştii tehnici, comerciali şi IT, a relatat Kommersant.

Putin a ordonat miercuri prima mobilizare militară din Rusia de la cel de-al Doilea Război Mondial şi a susţinut un plan de anexare a unor regiuni din Ucraina, determinându-i pe unii ruşi să părăsească ţara.

Ministrul Apărării, Serghei Şoigu, a declarat miercuri că vor fi chemaţi în jur de 300.000 de rezervişti şi că aceştia vor fi specialişti cu experienţă de luptă.

Tuturor bărbaţilor ruşi cu vârste cuprinse între 18 şi 27 de ani li se cere să facă un an de serviciu militar, deşi studenţii universitari pot primi în schimb instruire de la o facultate militară alături de studiile alese.

Realitatea Live

19 Nov. 2025, 10:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Nov. 2025, 10:33 // Actual //  Ursu Victor

Energocom a publicat un comunicat prin care clarifică procedura de facturare a gazelor naturale și responsabilitățile fiecărei instituții implicate, în contextul nemulțumirilor apărute la unele facturi. Compania subliniază că procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum nu ține de furnizor, ci este responsabilitatea exclusivă a operatorilor de distribuție precum „Chișinău-Gaz”, „Bălți-Gaz”, „Cahul-Gaz” și alții.

Potrivit regulilor în vigoare, furnizorul emite facturile strict pe baza informațiilor comunicate de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD). În situațiile în care operatorul nu reușește să citească contorul – de exemplu, din lipsă de acces –, pot apărea diferențe între consumul real și cel indicat pe factură. „Înțelegem că astfel de situații pot crea neplăceri. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a explica procesul în mod transparent”, transmite Energocom.

Compania mai precizează că, potrivit Regulamentului nr. 113/2019, OSD-ul este cel care verifică eventualele neconcordanțe și recalculează consumul dacă este cazul. În cazul în care consumatorii observă diferențe între datele facturate și cele afișate pe contor, aceștia sunt îndemnați să anunțe atât Energocom, cât și operatorul de distribuție. Furnizorul transmite sesizarea către OSD pentru verificări, iar corecțiile necesare se reflectă în factura lunară următoare.

Pentru corectarea situației, consumatorii sunt sfătuiți să permită accesul echipelor distribuitorului pentru verificarea tehnică a echipamentului de măsurare sau pentru înlocuirea contorului, dacă acesta nu mai poate fi citit sau și-a depășit termenul de funcționare. Măsurile sunt necesare pentru a asigura înregistrarea corectă a consumului real.

Energocom mai subliniază că, în cazul în care un consumator achită o sumă mai mare decât consumul efectiv, excedentul este automat considerat avans și se regăsește în facturile următoare, fără pierderi pentru client.

„Suntem mereu alături de consumatori și colaborăm strâns cu operatorii de distribuție pentru a rezolva rapid orice problemă legată de datele de consum. Echipa noastră este disponibilă pentru întrebări și sprijin”, se arată în încheierea comunicatului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII