Retailerul online Elefant a înregistrat pierderi nete de 12,4 milioane lei (2,5 mil. euro) în primul semestru al anului 2022, în creștere față de 2021 (-4,5 milioane lei), potrivit unui raport publicat la Bursa de Valori București (BVB).
Cifra de afaceri a companiei a fost de 95,3 milioane lei în prima parte a anului, în ușoară scădere de 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit raportului, scăderea cifrei de afacere a fost determinată de mai mulți factori nefavorabili:
– ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online spre offline ca urmare a eliminării restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19;
– diminuare puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate de creștere prețurilor la produsele de bază și a conflictului din Ucraina.
Din punctul de vedere al distribuției vânzărilor online, cărțile au reprezentat 50% din vânzări, fiind urmată de parfumuri (12%), jucării (10%), carte străină (8%), cosmetică (4%), ceasuri (4%), home&deco (3%).
În primele 6 luni ale anului 2022, ponderea cărților crește la 50% (6 luni 2021: 39%) din vânzările online, iar categoria parfumurilor scade la 12% (6 luni 2021: 19%). Jucăriile au crescut la o pondere de 10% (6 luni 2021: 9%).
În primele 6 luni 2022 volumul de comenzi a scăzut față de perioada similară a anului 2021 cu 4%.
Din punctul de vedere al valorii medii per comandă, evoluția acesteia este legată inclusiv de portofoliul de categorii. Astfel, în primele 6 luni 2022, valoarea medie a comenzii a fost de 140 lei în scădere cu 8% față de perioada similară a anului precedent.
Grupul Elefant a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră de afaceri totală de 95,3 milioane lei.
Magazinul online este operat de compania Elefant Online SA (fosta Universal Online Promotion SRL), controlată de compania Millennium Gold Resources Limited, înregistrată în Cipru. Firma cipriotă deţine 60,7% din business, iar în spatele ei se află omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova