Serviciile secrete germane avertizează: Rusia este furtuna, China este schimbarea climatică

17 Oct. 2022, 18:36
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Oct. 2022, 18:36 // Actual //  bani.md

Şefii serviciilor de informaţii germane au avertizat luni că Administraţia de la Beijing ar putea folosi participaţiile în infrastructuri critice ca o pârghie pentru a urmări obiective politice, în contextul unei dezbateri la Berlin cu privire la oportunitatea de a permite companiei chineze de transport maritim Cosco să investească în portul Hamburg.

Ministerul german al Economiei, condus de Verzi, vrea să se opună prin veto ofertei Cosco de a cumpăra o participaţie la unul dintre cele trei terminale din cel mai important port german, în timp ce social-democraţii(SPD) sunt mai degrabă în favoarea acesteia, potrivit unor surse guvernamentale.

Disputa reflectă o dezbatere mai amplă şi aprinsă în Germania cu privire la modul în care se poate reduce dependenţa de China, principalul său partener comercial, după ce invazia Rusiei în Ucraina a evidenţiat pericolele dependenţei de un stat din ce în ce mai asertiv şi autoritar. China a îndemnat Germania să nu politizeze relaţiile economice dintre cele două ţări, informează Reuters.

În cadrul unei audieri parlamentare care a abordat o serie de probleme de securitate, şefii agenţiilor germane de informaţii externe şi interne au declarat că nu pot face o evaluare publică a ofertei Cosco, dar, în general, au îndemnat la prudenţă.

„Suntem foarte, foarte critici cu privire la participarea Chinei la infrastructura critică”, a declarat şeful serviciului de informaţii externe (BND), Bruno Kahl, în cadrul unei audieri parlamentare, menţionând că un port ar trebui să fie considerat infrastructură critică, astfel încât orice posibilă investiţie ar trebui să fie analizată foarte atent.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală