VIDEO Împreună pentru copii! Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului marchează 25 de ani de activitate

17 Nov. 2022, 16:38
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Nov. 2022, 16:38 // Actual //  MD Bani

Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului a Consiliului municipal Chișinău marchează 25 de ani de activitate. Cu prilejul acestei aniversări, în incinta Centrului de Cultură și Artă „Ginta Latină” se desfășoară evenimentul cu genericul „Împreună pentru copii!”, care găzduiește peste 400 de invitați.

Printre invitați se numără angajați ai Direcției, foști lucrători care au contribuit în mod decisiv la dezvoltarea sistemului de protecție a copilului, parteneri care oferă suport continuu și își aduc aportul la dezvoltarea și consolidarea serviciilor sociale de calitate, pretori de sector, dar și reprezentanți ai subdiviziunilor structurale ale autorităților administrației publice municipale.

„Pentru o structură municipală, 25 de ani de activitate înseamnă foarte mult. Fiecare zi, fiecare minut, fiecare secundă e mult, când trebuie să interveni și salva vieți atunci când este cazul. Menirea DGPDC este de a veni și de a-i de proteja pe cei care au cea mai mare nevoie de noi, maturii – copiii. Acei care sunt plăpânzi, neajutorați și mâna grijulie a angajatului unei structuri municipale îi dă speranță, îi dă încredere și îl ferește de toate riscurile. Iată de ce primăria Municipiului Chișinău, DGPDC, are scopul major și de a proteja și ocroti copiii și familiile acestora, atunci când au nevoie”, a declarat viceprimarul Angela Cutasevici.

Cu diplome pentru activitate prodigioasă în domeniul protecției copilului s-au ales mai mulți angajați și foști angajați, printre care se numără Svetlana Chifa, Lidia Ștefăneț, Elena Mazur, Angela Ganea, Rodica Molaru-Chilimar, Olga Zaharia, Tamara Blanari, Ala Dubineanschi, Vera Gușakova, Nina Dodon și Marina Jechiu.

„Mulțumim municipalității și Direcției Generale pentru Protecția Drepturilor Copilului pentru munca depusă în fiecare zi pentru copii, în special, pentru copii refugiați. Știm și suntem conștienți că ajutorul copiilor refugiați necesită un surplus de muncă. De aceea, vă mulțumim pentru munca dumneavoastră în interesul superior al copiilor”, a menționat Katrin Lampe, ofițer pe protecția copilului la Agenția ONU pentru refugiați (UNHCR)

Direcția Municipală pentru Ocrotirea Copilului, Reintegrare şi Sprijin Familial a fost fondată în anul 1997, prin Decizia Consiliului municipal Chișinău din 26 iulie. În 2004, instituția a fost reorganizată în Direcția Municipală pentru Protecția Drepturilor Copilului, iar în 2020, a devenit Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului.

Misiunea Direcției constă în monitorizarea respectării drepturilor copilului în municipiul Chișinău și protecția copiilor aflați în situație de risc, a copiilor victime sau potențiale victime a violenței, neglijării, abuzurilor, exploatării și traficului de ființe umane, precum și asistența familiilor cu copii pentru prevenirea intrării lor în dificultate, dar și pentru depășirea situațiilor de risc cu care se confruntă acestea.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău